ПОСЛЕДОВАТЕЛНО РАЗВИВАЩИТЕ СЕ ПАЗАРИ И ОБЩОТО РАВНОВЕСИЕ

Автори

Ключови думи
общо пазарно равновесие, последователно развиващи се па¬зари, теория на временно равновесие, теория на плановете, цените и очаква¬нията за цените, съвършенна прозорливост

Резюме
Все повече автори, анализиращи последната финансова криза, използват аргументи и модели от различните етапи в еволюционното развитие на икономическата наука. Това според нас е коректният подход, имайки предвид, че нито едно икономическо събитие, в това число финансиализацията, не трябва да се разглежда като уникално или неповторимо. Съгласни сме, че отговорите на повечето въпроси, свързани с бум-спад цикъла, се крият в поведе¬нието на участниците в икономическия процес и т.нар. несвойствена несигурност. Логично е, такива събития да се приемат като екстремни и неконтролируеми форми на обичайните отклонения от нормалните състояния. Произволното комбиниране на икономическите концепции обаче може да се окаже твъ¬р¬де подвеждащо. Затова в тази публикация ще направим опит да систематизираме алтернативните модели на динамичната равновесна писта, около която конвергират временно балансираните, а понякога и дебалансирани пазари. В представената рамка несвойствената несигурност и институционалната теория допълват неокласическата представа за пазарите посредством обобщаващата концепция за пазарното неравновесие.

JEL Класификатор: А-10; В-13; В-20; D-50
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА КАПИТАЛОВАТА СТРУКТУРА НА БАНКАТА

    В студията се изследват възможностите за усъвършенстване капиталовата структура на банката чрез анализ на различните комбинации на дългосрочния дълг със собствения капитал. Разсъжденията нито за миг не пренебрегват теоретичната теза, че за една банка е добре да има позитивна капиталова структура. Използваните технологии и методи обаче показват, че ...

  • СОЦИАЛЕН БИЗНЕС: ПРИЛОЖЕНИЕ НА WEB 2.0 И СОЦИАЛНИ МРЕЖИ В БИЗНЕСА НА КОМПАНИИТЕ

    Последните години Web 2.0 е на предния фронт от високотехнологични инструменти и технологии, които компаниите се стремят да използват в своите бизнес процеси. Web 2.0 се очертава като нова вълна от бизнес иновации, която дава други измерения на Интернет като средство за комуникация, сътрудничество и правене на бизнес. Настоящата студия изследва ...

  • АНАЛИЗ НА СТАТИСТИЧЕСКАТА ЗНАЧИМОСТ НА КОЕФИЦИЕНТА НА АВТОДЕТЕРМИНАЦИЯ

    В изследването се разглежда проблемът за оценката на статистическата значимост на коефициента на автодетерминация. Установени са свойствата на предложената оценка – изместеност, ефективност, състоятелност и изчерпателност и връзката им с дължината на реда и броя на изпол¬званите автокорелационни коефициенти. Предложени са два подхода за проверка ...