РЕАЛНИТЕ ОПЦИИ – НОВАТА ПАРАДИГМА ВЪВ ВЗЕМАНЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИ РЕШЕНИЯ

Автори

Ключови думи
корпоративни финанси, капиталово бюджетиране, реални опции, инвестиционни решения, дисконтови методи, недисконтови методи

Резюме
Дълго време финансовата теория се опитва да наложи дисконтовите методи като революционен подход в оценяването на инвестиционните алтернативи, предлагащ по-коректна и изчерпателна представа за потенциала в създаването на стойност, заменяща използвания дълго време в капиталовото бюджетиране „период на изплащане”. Дисконтирането на паричните потоци бе основната и неоспорима парадигма във вземането на инвестиционни решения до появата на Анализа на реалните опции – приложение на теорията за финансовите опции в капиталовото бюджетиране. Реалните опции динамизират оценяването чрез вграждането на гъвкавост в капиталово бюджетните процедури – възможността на фирмите да реагират адекватно на благоприятни или нежелани промени в икономическата среда, конкуренцията или пазарите. Анализът на реалните опции е най-съвършеният подход в оценяването на дългосрочните инвестиции и не е далеч моментът, когато ще замени изцяло традиционния инструментариум в капиталовото бюджетиране.

JEL Класификатор: G31
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 11
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ В СТРАНИТЕ ОТ ОЧИС

    През призмата на изследване на развитието в блоковата среда на страните от групата за черноморско икономическо сътрудничество (ЧИС) е налице възможност за оценяване на пулса и темпа на икономическото развитие и възможностите на България, Румъния и Гърция (страните от ЧИС, членки на ЕС) да развиват потенциала си за растеж. За нас с особената си ...

  • ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

    В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, ...

  • ПРИЧИНИ ЗА ИЗМЕНЕНИЯТА В ОБЕМА И КАЧЕСТВОТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ КРЕДИТИ, ОТПУСКАНИ ОТ ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

    Високата кредитна активност на търговските банки в България по отно-шение на граждани и домакинства непосредствено преди навлизането на последиците от световната икономическа криза, както и стремежът на населението у нас за поддържане на качествен жизнен стандарт, са основни причини, които засилват тежестта на заемите с цел крайно потребление в ...