НЕОКЛАСИЧЕСКИ И ИНСТИТУЦИОНАЛЕН СИНТЕЗ НА ДОМАКИНСТВАТА

Автори

Ключови думи
домакинство, неокласически и институционален синтез

Резюме
Настоящата разработка фокусира вниманието върху изучаването на домакинствата като субект на икономически отношения от позициите на неокласическия и институционалния синтез. Домакинството се разглежда като първичен елемент на икономическата система, като обективно необходим и относително самостоятелен икономически субект. Неокласическият синтез акцентира вниманието си върху две основни характеристика на индивида и домакинството – суверенитет и рационализъм – и от тези позиции анализира поведението им в услови-ята на пазарно стопанство. Като реакция на недостатъците на неокласическата теория институционалният подход акцентира върху нормите, правилата и стереотипите на мислене, които управляват поведението на човека в реалния живот. Изследването на домакинствата като функционален социално-икономически субект изисква съчетаване на постановките на неокласическия и институционалния подход.

JEL Класификатор: D1, E11, E13
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 11
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ОФШОРНИТЕ ЗОНИ – МЯСТО ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ПРЕСТЪПНИ ИНИЦИАТИВИ ИЛИ НА ИКОНОМИЧЕСКИ ОПРАВДАНИ ИНВЕСТИЦИИ

    Между изследователи, политици и финансисти се води разгорещен спор относно ролята на офшорните зони в съвременната глобална икономика. Коя е причината инвеститорите да насочват спестяванията си към офшорните зони – дали те са мотивирани от икономически причини или го правят просто за да реализират някакви престъпни намерения, използвайки статута ...

  • ВЛИЯНИЕ НА ФИНАНСОВИТЕ ДЕРИВАТИ ВЪРХУ КАПИТАЛОВИЯ ПАЗАР НА ГОЛЕМИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ БОРСИ

    В професионалните среди продължават да се срещат становищата за опасността от финансовите деривати и за вината им за кризата. Същевременно са единични изследванията за конкретното влияние на дериватите, като те са с тесен фокус – отделен инструмент, ограничен пазар и време. С настоящото изследване търсим аргументи за действителното влияние на ...

  • ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

    В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, ...