АСПЕКТИ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО НА ФИНАНСОВИТЕ КОНТРОЛНИ ИНСТИТУЦИИ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
контролни институции, взаимодействие, координация, публичен сектор

Резюме
В Република България съществуват няколко контролни структури, които имат общ обект – публичните финанси. Това са Сметната палата, Агенция Държавна финансова инспекция и органи, осъществяващи одит. Наличието на общ обект определя единството на контрола, който посочените органи следва да осъществяват, и предполага между тях да се изградят взаимни връзки и да се координират контролните им процедури.

Направените проучвания показаха, че независимо от сключените между контролните институции договори на практика сътрудничеството между тях е на много ниско равнище. Много слаб е обменът на информация преди започване на контролни операции, поради което се дублират дейности, осъществявани в едни и същи обекти.

Вследствие липсата на координация и взаимодействие се повишават разходите за финансов контрол в публичния сектор и се понижава неговата ефективност. Това налага необходимостта от реорганизация на начина, по който комуникират помежду си органите, които контролират публичните финанси.

JEL Класификатор: H7, M48
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ЕВРОПЕЙСКАТА ИНТЕГРАЦИЯ ВЪРХУ ИНТЕНЗИВНОСТТА НА ВЪТРЕШНООТРАСЛОВАТА ТЪРГОВИЯ НА БЪЛГАРИЯ

    Процесите на либерализация на международната търговия създават естествени предпоставки за разширяване на вътрешноотрасловата търговия между страните. В рамките на Европейския съюз тази тенденция е подвластна и търпи въздействието на интеграционния процес, който е свързан с въвеждането и прилагането на обща нормативна база. В този контекст ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ И АНАЛИЗ НА ИНВЕСТИЦИОННИЯ РИСК В УСЛОВИЯТА НА КРИЗА

    Управлението на инвестиционните проекти е свързано с формирането на такъв инвестиционен портфейл, който би им гарантирал най-висока финансова възвръщаемост. Основна характеристика на инвестициите е съотношението „риск–възвръщаемост”. Взаимозависимостта между тези две категории по принцип е правопропорционална – т.е. преследването на по-висока ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПАЗАРА НА ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА УЕБ АНАЛИЗ

    Стремейки се към повишаване продуктивността на своите маркетингови бюджети, все повече предприятия осъзнават необходимостта от регистриране и измерване на резултатите от онлайн дейността. Настоящото изследване е провокирано от засилващия се интерес на бизнеса към използване на инструменти за уеб анализ. В изследването са коментирани някои от ...