ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЯТА НА СЪБИТИЙНИЯ ТУРИЗЪМ ВЪРХУ ПРИЕМАЩАТА ОБЩНОСТ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
събитиен туризъм, въздействия на събитийния туризъм, дестинация България

Резюме
Основна цел на студията е, на базата на конструиран модел за агрегирана оценка на въздействията на събитийния туризъм да се анализират и оценят основните позитиви и негативи върху приемащата общност в България. Така поставената цел се декомпозира в следните изследователски задачи:

• Предлагане на модел за оценка на въздействията на събитийния туризъм върху приемащата общност в България.

• Анализиране и оценяване на състоянието и въздействията на събитийния туризъм.

• Систематизиране на основните резултати от изследването и изводи.

Изследователска теза: Събитийният туризъм има потенциал за развитие в страната. Управляван успешно на базата на обективна информация относно въздействията, би могъл да бъде един от ефективните инструменти за по-добро развитие на дестинация България.

Резултатите от проучването дават достатъчно аргументи в подкрепа на изследователската теза. Установено бе, че е необходимо и желано в страната да има повече и по-разнообразни събития, а също и че съществуват резерви за по-добряване на туристическия потенциал на съществуващите. Позитивните въздействия на този вид туризъм получават значително по-висока оценка от негативните

JEL Класификатор: L83
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА МАРКЕТИНГА НА ДЕСТИНАЦИЯТА В КОНТЕКСТА НА УСТОЙЧИВОТО ИНТЕГРИРАНО ГРАДСКО РАЗВИТИЕ (по примера на гр. Плевен)

    Целта на студията е, с помощта на маркетинга на дестинацията да се представи културно-историческото наследство на град Плевен, като се създаде интегриран туристически продукт, който да допринесе за реализацията на целите на устойчивото интегрирано градско развитие. Основни задачи: да се извърши теоретичен анализ на същността и особеностите на ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВОТО ФИНАНСИРАНЕ НА ЖИЛИЩНОТО СТРОИТЕЛСТВО

    Основната цел на изследването е въз основа на проучване и анализ на бизнес практиката в България да се откроят основните проблеми пред финансирането на жилищното строителство, като особен акцент се поставя върху банковото финансиране. За постигането на тази цел следва да се изясни: (1) спецификата на жилищното строителство, (2) спецификата на ...