МЕНИДЖМЪНТ НА АГРАРНИТЕ СТОПАНСТВА ПРИ ОБУЧЕНИЕТО НА СТУДЕНТИТЕ ПО ИКОНОМИКА

Автори

Ключови думи
аграрни стопанства, мениджмънт, категории стопанства, аграрен сектор

Резюме
Динамичните предизвикателства пред аграрния сектор за постигане целите на стратегия „Европа 2020” (за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж), при провеждане на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз изискват подготвени кадри за оптимално разходване на заложените средства.

Настоящата разработка има за цел проучване и разкриване на възможностите за придобиване на мениджърски умения в аграрния сектор от студентите при обучението им по икономика. Нейното изпълнените се дефинира със следните задачи: проучване на теорията и практиката относно спецификата на понятийния апарат в аграрния сектор; провеждане на икономическо изследване на аграрните стопанства – предпоставка за обучението на кадри за различните нива на управление; идентифициране на факторите, които оказват влияние при управлението на аграрните стопанства; предложения и изводи относно управлението на стопанствата от аграрния сектор.

Обект на изследване са аграрните стопанства. Предметът на изследване е насочен към обучението на подготвени кадри за управление на съвременните стопанства от аграрния сектор.

Изследователската теза произтича от необходимостта, управлението на аграрните стопанства да се осъществява от подготвени кадри с професионална и техническа компетентност ‒ предпоставка за развитие на аграрния отрасъл. Посоченото е основание за търсене на начини за по-добро и качествено обучение при подготовката на висококвалифицирани аграрикономисти в контекста на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз.

JEL Класификатор: М11, G13
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 26
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ВЛАСТОВИ РЕШЕНИЯ И ПОВЕДЕНЧЕСКИ ПОДХОДИ ЗА УСТОЙЧИВОСТ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ В УПРАВЛЕНИЕТО И АДМИНИСТРАЦИЯТА

    В условията на глобализация не е достатъчно да се постигне устойчивост в управлението и администрация. Прилагането на иновативни методи и подходи, свързани с решения и поведение, водят до конкурентоспособно управление и администрацията. По този начин бизнес организациите оцеляват и повишават ефективността си. Цел на студията е да се изследват ...

  • МЕТОДОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА РЕГИОНАЛЕН МАРКЕТИНГОВ ПРОФИЛ НА ПЕРИФЕРНИТЕ ОБЛАСТИ В СЕВЕРОИЗТОЧЕН ПРИДУНАВСКИ РЕГИОН

    Студията разглежда маркетинговия подход като своеобразен катализатор на регионалното развитие, тъй като той акцентира върху релацията между териториалните конкурентни предимства и интересите, предпочитанията и потребностите на целевите за съответния регион пазари. Основна цел на студията е да представи особеностите на регионалния маркетингов ...

  • ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ ПРИ ПАЗАРНИ УСЛОВИЯ

    Застрахователната дейност е специфична търговска дейност и като такава тя има своята нормативна уредба. Доброволността на застраховането е правило, чието изключение е именно въвеждането на задължителни застраховки. Задължителното застраховане се въвежда от една страна, когато има висок риск от нарушаване на обществения интерес, а от друга страна, ...