ГЪВКАВАТА ЗАЕТОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ

Автори

Ключови думи
човешки ресурси, гъвкави стратегии, гъвкави форми на заетост, български бизнес организации, предизвикателства

Резюме
Специфичните параметри и динамичните промени на средата, в която функционират индустриалните бизнес организации, извеждат на преден план необходимостта от широкото използване на гъвкавите форми на заетост. Това основно провокира все повече интереса както на изследователи от различни научни направления, така и на мениджъри и специалисти от практиката.

В настоящото изследване са представени резултатите от проведеното през 2012 г. емпирично проучване на гъвкавата заетост. Обект са стопанските субекти, посочени в раздел 10 според КИД-2008 „Производство на хранителни про¬дукти”, а предмет на изследване – гъвкавите форми на заетост. Систематизирани и анализирани са мениджърските оценки за обхвата и степента на приложение на гъвкавите форми на заетост, за предизвикателствата пред тях, както и за проблемите, които ги съпътстват. Проследена е динамиката в числеността и структурата на персонала на бизнес организациите, резултат от прилагането на формите. Представени са идеи за разширяване и използване на възможностите, относно прилагане на различни форми на гъвкава заетост. Откроени са очакваните ползи от реализиране на предложенията.

JEL Класификатор: J21, J24, J62, M12, M51, M53, M54
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СЪЩНОСТ, ОРГАНИЗАЦИЯ И МОДЕЛИРАНЕ НА СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА В НЕФИНАНСОВИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

    Счетоводната политика е специфичен и динамичен икономически модел, който е база за информационно осигуряване на управленската дейност в предприятието. Съвременните икономически условия налагат разкриването на резерви за оптимизиране на счетоводната политика в нефинансовите предприятия за постигане максимална ефективност на стопанската дейност. ...

  • СОЦИАЛНАТА КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ В ЕВРОПЕЙСКАТА ПРАКТИКА И У НАС

    Целта на студията е да се разкрият основни аспекти на корпоративната социална отговорност в практиката на фирмите. В тази връзка основните изследователски задачи са свързани с разкриването на нейната същност, представяне и обобщаване на опита в тази област. Тезата, която защитават авторите, е, че корпоративна социална отговорност описва промените, ...

  • СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИ МРЕЖИ НА ПАЗАРА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Съвременните характеристики на пазара подтикват туристическите организации в България към изграждане на партньорства в маркетингови мрежи – процес, който се нуждае от научнообосновани процедури. Проучването защитава тезата, че съвременното състояние на маркетинговите мрежи на пазара на туристически продукти в България дава възможност за ...