ФИРМЕНАТА РЕПУТАЦИЯ – КОНКУРЕНЦИЯ ОТ НОВ ТИП В КОНТЕКСТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА
Автори
Ключови думи
-
Резюме
През последните години фирмената репутация придоби значение на важен конкурентен актив на организацията. В съвременното световно стопанство и висококонкурентата обкръжаваща среда, сред която оперират фирмите, устойчивостта на подходящ имидж, както и изграждането на положителен публичен образ в дългосрочен план, еволюира като едно от основните конкурентни предимства. Присъединяването на България към Европейски съюз, навлизането на българските фирми на европейския пазар очерта необходимостта от фокусиране усилията на българските фирми в посока увеличаване значимостта на нематериалните активи, по-конкретно фирмената репутация и идентичност. В рамките на настоящото изследване сме се опитали да проучим степента на действие на фирмите в тази насока, да изследваме доколко е осъзната потребността от добър фирмен имидж, да конкретизираме проблемите и трудностите, пред които са изправени българските мениджъри. Резултатите от изследването показват, че българските фирми работят в посока постигане на положителна репутация и имидж, но все още не са осъзнали важността на нематериални активи, респ. фирмената репутация и не я възприемат като ключов фактор за фирмения успех и като предпоставка за икономически растеж.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 28
Цена: 3 Точки