• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

ФИРМЕНАТА РЕПУТАЦИЯ – КОНКУРЕНЦИЯ ОТ НОВ ТИП В КОНТЕКСТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА

Автори

Ключови думи
-

Резюме
През последните години фирмената репутация придоби значение на важен конкурентен актив на организацията. В съвременното световно стопанство и висококонкурентата обкръжаваща среда, сред която оперират фирмите, устойчивостта на подходящ имидж, както и изграждането на положителен публичен образ в дългосрочен план, еволюира като едно от основните конкурентни предимства. Присъединяването на България към Европейски съюз, навлизането на българските фирми на европейския пазар очерта необходимостта от фокусиране усилията на българските фирми в посока увеличаване значимостта на нематериалните активи, по-конкретно фирмената репутация и идентичност. В рамките на настоящото изследване сме се опитали да проучим степента на действие на фирмите в тази насока, да изследваме доколко е осъзната потребността от добър фирмен имидж, да конкретизираме проблемите и трудностите, пред които са изправени българските мениджъри. Резултатите от изследването показват, че българските фирми работят в посока постигане на положителна репутация и имидж, но все още не са осъзнали важността на нематериални активи, респ. фирмената репутация и не я възприемат като ключов фактор за фирмения успех и като предпоставка за икономически растеж.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 28
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРЕДСТАВЯНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ФИРМИ В ИНТЕРНЕТ

    Присъствието в Интернет, което в условията на информационното общество е задължително, води до появата на голямо количество туристически уебсайтове. Това налага необходимостта от оценяване на информационното съдържание и функционалността на тези уебсайтове, защото не всички от тях могат да отговорят максимално на очакванията на потребителя на ...

  • ОЦЕНКА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ПОСРЕДНИЧЕСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ТУРИЗМА В БЪЛГАРИЯ

    Настоящото изследване е посветено на актуалните проблеми и възможности на посредническите предприятия за развитие на туризма в България. За набирането на необходимата за реализиране му информация са използвани официалните регистри на Държавната агенцията по туризъм, Статистически данни на националния статистически институт, експертни мнения и ...

  • СЧЕТОВОДНИ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГИЧНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА ПРИВЛЕЧЕНИЯ КАПИТАЛ В БАНКИТЕ

    В основата на ефективното управление на всяка една дейност, в т.ч. и на тази, свързана с привличането на чужди парични капитали в банките, стои информационното обезпечаване. Като основен източник на информация се явява осъществяваният счетоводно-отчетен процес в банките. Основната теза в настоящата разработка е свързана с идеята, че съществуват ...