РАЗВИТИЕ НА ЛИДЕРСТВОТО ЗА ПОСТИГАНЕ ЦЕЛИТЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ

Автори

Ключови думи
лидерство, цели за устойчиво развитие, учебни програми, образование, бизнес

Резюме
Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени под ръководството на отговорни млади лидери. Целта е да се изследват възможностите за изграждане на лидерски умения за реализиране на 17-те Цели за устойчиво развитие и разкриване на възможности за: прилагането им в България; за усъвършенстване на учебното съдържание; за създаване на знания и умения за лидерско и социално отговорно управление на младежта. Задачите са свързани най-вече със сравнителен анализ на международни и национални инициативи, стратегически документи, учебна документация и добри практики за подготовката на отговорни за бъдещето лидери и формулиране на препоръки към заинтересованите страни за прилагане у нас на добрите световни практики за вплитане в програми на необходимото за подготовката на отговорни лидери знание за реализация на Целите. Обект на настоящото изследване е присъствието/отсъствието на лидери за реализиране на Целите за устойчиво развитие, като резултат от обучението в Икономика и Администрация и управление, в условията на увеличаващите се икономически, социални, екологични и управленски предизвикателства пред образованието и бизнеса. Предмет на изследването са моделите на подготовка на лидерите, включващи знания, умения и компетенции за реализиране на Целите за устойчиво развитие. Водещата теза е, че отговорните млади лидери са ключов фактор за реализиране на Целите за устойчиво развитие с хоризонт 2030 г. Основните изводи от изследването са, че подготовката на лидерите благоприятства реализирането на Целите за устойчиво развитие. Резултатите от изследването показват, че добрата подготовка и обучение на лидерите са основен фактор за тяхното реализиране.

JEL Класификатор: M21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 33
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ТЕРИТОРИАЛНО РАЙОНИРАНЕ НА Р БЪЛГАРИЯ – ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ

    Новото териториално деление е една от най-горещите теми в регионалната политика на страната. Не случайно го наричат „кутията на Пандора“, тъй като пред регионалните и местни власти възникват въпроси, свързани с инструментите на Кохезионната политика и тяхното регионално въздействие, което е трудно да бъде обективно оценено. Целта на изследването е ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

    Технико-икономическата парадигма на информационната епоха от началото на ХХI век доведе до нови структури и процеси в международния бизнес, прилаган в Европейския съюз. В икономически смисъл това е предпоставка за задълбочаване разделението на труда, нарастване на неговата производителност и разширяване сферата на приложение на капитала. ...

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

    Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на ...