ПРАВНИ И МЕТОДИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ОДИТА ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ

Автори

Ключови думи
обществени поръчки, публичен сектор, вътрешен контрол, външен одит

Резюме
Породените през последните години проблеми при контрола върху обществените поръчки създадоха предпоставки за непрекъснати промени на законодателството в този специфичен пазарен сегмент. За да се осигури максимална ефективност на разходените публични средства в процеса на реализирането на обществените поръчки, е необходимо да се спазят критериите, заложени в същностните характеристики на вътрешния и външния одит. Тези критерии определят и отразяват особеностите на процедурите за възлагане на обществени поръчки, вклю¬чени в действащото законодателство, първо, като принципи за изпълнение на договори и второ, като процедурни правила и изисквания към участниците.

Във връзка с това, от съществено значение за целта е да се изследват методическите особености на контрола в различните му видове и форми, както и взаимовръзката му с изградените системи за финансово управление и контрол в публичния сектор. Аргументира се тезата, че чрез външния одит се гарантира законосъобразност и прозрачност на разходваните публичните средства. За реализиране на целта е изследвана правната рамка и взаимовръзката й с методиката на контрола върху обществените поръчки. Осъществяването му дава оценка на разходените публични ресурси чрез обществените поръчки и оказваното влияние върху реализирането на целите, заложени в тях

JEL Класификатор: M41, M42
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • УЯЗВИМОСТ НА МАЛКИТЕ ОТВОРЕНИ ИКОНОМИКИ ОТ ВЪНШНИ ШОКОВЕ

    Настоящата разработка има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като се възприема тезата за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния показател във външнотърговските партньори на изучаваната страна. Основните задачи на изследването включват: ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА МАРКЕТИНГА НА ДЕСТИНАЦИЯТА В КОНТЕКСТА НА УСТОЙЧИВОТО ИНТЕГРИРАНО ГРАДСКО РАЗВИТИЕ (по примера на гр. Плевен)

    Целта на студията е, с помощта на маркетинга на дестинацията да се представи културно-историческото наследство на град Плевен, като се създаде интегриран туристически продукт, който да допринесе за реализацията на целите на устойчивото интегрирано градско развитие. Основни задачи: да се извърши теоретичен анализ на същността и особеностите на ...

  • ОЦЕНКА НА КАПИТАЛОВАТА АДЕКВАТНОСТ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ И ВЛИЯНИЕ НА НОВИЯ КОДЕКС ЗА ЗАСТРАХОВАНЕТО ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ПОСРЕДНИЦИ

    В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2016 година проучване на активите и пасивите на застрахователните дружества в България. Основната цел на изследването е да се очертае състоянието на застрахователния пазар в Р България и възможностите за усъвършенстване на дейността на застрахователните посредници съгласно новия ...