ИНОВАТИВНИ УПРАВЛЕНСКИ ПРАКТИКИ ЗА ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ

Автори

Ключови думи
иновация, управленска практика, добро управление

Резюме
Концепцията за добро управление е пряко свързана с политиката за устойчивото развитие. Като такава тя налага вземане на решения и регулиране на взаимоотношения в среда на неопределеност. В тези условия постигането на поставената цел е резултат от успешно съчетание на прилаганите управленски инструменти и практики. Иновацията и иновативното управление се превръщат в решаващ фактор за успех на организацията.

Целта на студията е да се представят иновативни практики в организациите.

Основна теза на изследването: Организационната иновация е ключов фактор за устойчиво управление на съвременната бизнес организация.

За потвърждаване на тезата са поставени следните задачи:

1. Изследване и анализ на теоретичните постановки за иновации в управлението.

2. Практическо изследване на иновациите в управлението.

3. Извеждане на иновативен модел в управлението.

В резултат на проведеното теоретично и емпирично изследване са постигнати:

• Обобщен и систематизиран понятиен апарат в областта на иновациите и иновативното бизнес управление.

• Характеризирана е управленската иновация.

• Представен е иновативен модел на управление.

• Анализирана е организационната иновация като предпоставка за добро управление.

• Постигнатите резултати са обобщени и са изведени конкретни научно-приложни резултати

JEL Класификатор: M12; O 15; O 31
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • УЯЗВИМОСТ НА МАЛКИТЕ ОТВОРЕНИ ИКОНОМИКИ ОТ ВЪНШНИ ШОКОВЕ

    Настоящата разработка има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като се възприема тезата за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния показател във външнотърговските партньори на изучаваната страна. Основните задачи на изследването включват: ...

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното ...

  • ОЦЕНКА НА КАПИТАЛОВАТА АДЕКВАТНОСТ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ И ВЛИЯНИЕ НА НОВИЯ КОДЕКС ЗА ЗАСТРАХОВАНЕТО ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ПОСРЕДНИЦИ

    В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2016 година проучване на активите и пасивите на застрахователните дружества в България. Основната цел на изследването е да се очертае състоянието на застрахователния пазар в Р България и възможностите за усъвършенстване на дейността на застрахователните посредници съгласно новия ...