ИНОВАТИВНИ УПРАВЛЕНСКИ ПРАКТИКИ ЗА ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ

Автори

Ключови думи
иновация, управленска практика, добро управление

Резюме
Концепцията за добро управление е пряко свързана с политиката за устойчивото развитие. Като такава тя налага вземане на решения и регулиране на взаимоотношения в среда на неопределеност. В тези условия постигането на поставената цел е резултат от успешно съчетание на прилаганите управленски инструменти и практики. Иновацията и иновативното управление се превръщат в решаващ фактор за успех на организацията.

Целта на студията е да се представят иновативни практики в организациите.

Основна теза на изследването: Организационната иновация е ключов фактор за устойчиво управление на съвременната бизнес организация.

За потвърждаване на тезата са поставени следните задачи:

1. Изследване и анализ на теоретичните постановки за иновации в управлението.

2. Практическо изследване на иновациите в управлението.

3. Извеждане на иновативен модел в управлението.

В резултат на проведеното теоретично и емпирично изследване са постигнати:

• Обобщен и систематизиран понятиен апарат в областта на иновациите и иновативното бизнес управление.

• Характеризирана е управленската иновация.

• Представен е иновативен модел на управление.

• Анализирана е организационната иновация като предпоставка за добро управление.

• Постигнатите резултати са обобщени и са изведени конкретни научно-приложни резултати

JEL Класификатор: M12; O 15; O 31
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ГОРСКАТА ПОЛИТИКА И НЕЙНАТА РОЛЯ ЗА ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА АГРАРНИЯ СЕКТОР

    Темата за политиката в горския сектор е актуална от гледна точка на провежданата европейска политика (в т.ч. и в България) и значимостта на горите и тяхната роля за смекчаване изменението на климата, възможностите за създаване на заетост и получаване на доходи от добиваните в горските територии ресурси и други. Настоящата разработка има за цел ...

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД НОВОТО СЧЕТОВОДНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО

    В настоящата студия целта е насочена към изследването на новите постановки в счетоводното законодателството, които пораждат предизвикателства, породени от определени противоречия при тяхното тълкуване и евентуални проблеми при прилагането им. Изследователските задачи, които подпомагат реализирането на поставената цел, се свеждат до: открояване на ...