МОНИТОРИНГ И АНАЛИЗ НА ДЪЛГА И ДЪЛГОВАТА КРИЗА (методически аспекти)

Автори

Ключови думи
валутни баланси, дългова криза, дефицит, банкова криза

Резюме
Обект на изследване в студията е публичният дълг, а предмет – инструментите за измерване (мониторинг), оценка и анализ на дълга в условията на разрастваща се глобална дългова криза. Във фокуса на анализа са две работни хипотези: Първо. Определянето на състоянието във външния сектор на икономиката е функция на кумулативния израз на салдата по отделните аналитични валутни баланси, от една страна, и състоянието и тенденциите в нейния външен дълг. Второ. Дълговата криза в 21 век от явление, типично за развиващите се страни, се превръща в глобален проблем, чието решаване изисква прилагане на разнообразие от мерки и решения с национален и международен характер. Целта на студията е да развие идеи за методически издържана в международен план оценка на актуалното състояние на публичните дългове като основа за провеждане на национални и международно съгласувани политики за неговото управление.

JEL Класификатор: G10, H63
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 22
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИНОВАЦИИ В АГРАРНИЯ СЕКТОР

    Устойчивото развитие на европейския аграрен сектор има за цел постоянно подобряване качеството на живота и благосъстоянието на настоящото и бъдещите поколения. То е насочено към установяване на връзка между икономически напредък, опазване на околната среда и постигане на социална справедливост. Настоящата разработка има за цел проучване на ...

  • ФИСКАЛНАТА КОНСОЛИДАЦИЯ В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ – НЕОБХОДИМОСТ И/ИЛИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО

    Настоящата разработка изследва процесите по хармонизация на данъчните системи и проблемите по избягване на двойното данъчно облагане в рамките на Европейския съюз, с разбирането, че данъчната хармонизация е основна предпоставка за ефективност на провежданата обща икономическа политика в рамките на Европейската общност. Последователно е направена ...

  • ПРЕДИКТИВЕН АНАЛИЗ НА КЛИЕНТСКИТЕ РЕАКЦИИ ЧРЕЗ ИНКРЕМЕНТАЛНО МОДЕЛИРАНЕ

    Традиционните модели за предсказване на потребителската реакция изхождат от презумпцията, че ефикасността на маркетинговите кампании може да бъде измерена чрез оценяване на индивидуалната вероятност за реакция. Този подход изглежда логичен и в повечето случаи води до по-добри резултати от случайното таргетиране. Фундаменталeн проблем при тези ...