ОЦЕНЯВАНЕ ФАКТОРНИТЕ ВЪЗДЕЙСТВИЯ ВЪРХУ РАЗМЕРА И ПАДЕЖНИЯ ПРОФИЛ НА БАНКОВИТЕ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
търговски банки, потребителско кредитиране, глобална финансова криза

Резюме
През последните две десетилетия съществено нарастват теоретичните и практико-приложните изследвания на влиянието, което оказват ключови детерминанти върху предлагането на банкови потребителски кредити. От оптималното структуриране на кредитните сделки зависи не само тяхната доходност, но и нивото на кредитен риск. Това твърдение, разбира се, не бива да противоречи на спазването на следните два принципа: 1) Размерът и срокът на банковия кредит трябва напълно да съответстват на реалната необходимост от финансиране и 2) Стойността на задължението да се „обезпечи” с достатъчно ниво кредитоспособност.

В настоящата разработка авторите се ангажират със задълбочено проучване и оценяване на ключови фактори, въздействащи върху матуритетната структура и размера на банковите кредити с цел потребление в България. Посредством анкетно проучване се цели да се анализира и оцени приоритетът на ключови детерминанти, въздействащи върху кре¬дитната политика, на базата на индивидуалните мнения на банковите експерти, пряко ангажирани с разрешаването на потребителски кредити.

JEL Класификатор: G01, G21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ КАПАЦИТЕТА НА ОБЛАСТНИТЕ АДМИНИСТРАЦИИ В БЪЛГАРИЯ

    Целта на настоящата студия е да представи резултатите от проведено изследване на административния капацитет на областните управи в България. Предметът на изследване е вътрешноорганизационното функциониране на областните администрации в светлината на концепцията за непрекъснато усъвършенстване на работните процеси и повишаване на административния ...

  • ПРЕДИКТИВЕН АНАЛИЗ НА КЛИЕНТСКИТЕ РЕАКЦИИ ЧРЕЗ ИНКРЕМЕНТАЛНО МОДЕЛИРАНЕ

    Традиционните модели за предсказване на потребителската реакция изхождат от презумпцията, че ефикасността на маркетинговите кампании може да бъде измерена чрез оценяване на индивидуалната вероятност за реакция. Този подход изглежда логичен и в повечето случаи води до по-добри резултати от случайното таргетиране. Фундаменталeн проблем при тези ...

  • ПОДХОДИ И МОДЕЛИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ЛИКВИДНОСТТА В ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ

    Проблемите, свързани с управлението на банковата ликвидност и тър­сене­то на оптимални за банките нива на ликвидни активи, придобиват изключи­телна актуалност и са обект на интерес както за регулаторните органи и изследо­ва­те­ли­те в областта на банковото дело, така и за широката общественост. Актуалността на тези проблеми произтича от значението ...