УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА РЕЙТИНГОВАТА СИСТЕМА ПЕРЛА ЗА ДИСТАНЦИОНЕН МОНИТОРИНГ НА ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
банки, банкова стабилност, рейтингови системи, ПЕРЛА, АЛЕР(тс)

Резюме
Световната банкова криза от 2007 година постави редица въпроси и предизвикателства пред банковия сектор. Един от аспектите на предизвиканите дебати бе свързан с въпроса за рейтинговите оценки и способите за обективното измерване на състоянието на банките и сектора като цяло. Този проблем рефлектира и в отстояваната теза, че наличието на независима и отворена рейтингова система за оценка на банковия сектор способства за повишаване на дисциплината, конкурентоспособността и стабилността на банковия сектор.

Настоящата студия си поставя за цел да оцени приложимостта на разработената през 2004 година от екип към катедра „Финанси и кредит” система за оценка на банковия сектор ПЕРЛА и да потърси начини за нейното усъвършенстване и повишаване степента на нейната познаваемост. Това се постига чрез анализиране на теоретичните основи на банковия анализ и изграждането на рейтинговите системи и оценка на приложимостта му в българските условия чрез усъвършенстване на рейтинговата система ПЕРЛА. В заключителната част авторът предлага усъвършенствана методика за оценка на състоянието на българските банки (АЛЕР(тс)).

JEL Класификатор: G21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 31
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СРАВНИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ И РЕЗУЛТАТИТЕ ПРИ ПРИЛАГАНЕТО НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ В ЧУЖДОЕЗИКОВИ И НЕЧУЖДОЕЗИКОВИ ДИСЦИПЛИНИ В СА „Д. А. ЦЕНОВ” – ГР. СВИЩОВ

    Смесеното обучение е иновативен подход, при който се комбинират присъствена с електронна форма на обучение. За целта трябва да се създаде виртуална среда за обучение, където студентите могат да изпълняват редица задачи с цел повишаване качеството на обучение. Един от най-разпространените методи за при¬лагане на смесено обучение е използването на ...

  • ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ НА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ НА БАЗАТА НА ДАННИ ОТ ПРОДАЖБЕНИ ТРАНСАКЦИИ С ВЕРОЯТНОСТНИ МОДЕЛИ

    Интересът към моделиране структурата на потребителските предпочитания и тяхното поведение при избора на стоки с цел предсказване на бъдещите решения за покупка има дълга и богата традиция в маркетинга. Търсенето на възможности за практическо решаване на този проблем нараства с разширяващото се поддържане на клиентски бази данни от продажбени ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ИНТЕГРИРАНА СЧЕТОВОДНА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА В ПРАКТИКАТА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА

    Изборът на областта на настоящото проучване е продиктуван от обстоятелството, че темата за информационните технологии в счетоводството е интересна за теорията и актуална и полезна за практиката. Целта на изследването е да се проучат възможностите за изграждане на интегрираната счетоводна информационна система (ИСИС) в практиката на предприятията. ...