СРАВНИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ И РЕЗУЛТАТИТЕ ПРИ ПРИЛАГАНЕТО НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ В ЧУЖДОЕЗИКОВИ И НЕЧУЖДОЕЗИКОВИ ДИСЦИПЛИНИ В СА „Д. А. ЦЕНОВ” – ГР. СВИЩОВ
Автори
Ключови думи
електронно обучение, смесено обучение, чуждоезиково обучение, виртуална среда за обучение
Резюме
Смесеното обучение е иновативен подход, при който се комбинират присъствена с електронна форма на обучение. За целта трябва да се създаде виртуална среда за обучение, където студентите могат да изпълняват редица задачи с цел повишаване качеството на обучение. Един от най-разпространените методи за при¬лагане на смесено обучение е използването на системата за обучение Мудъл (на англ. ез. Moodle), която дава възможност на преподавателите да разработват съдържание, да създадат курсове, да регистрират потребители и да провеждат обучение. Тази форма на обучение се прилага успешно вече няколко години от преподаватели от катедра „Чуждоезиково обучение” към СА „Д. А. Ценов” – гр. Свищов, като резултатите при всички тези дейности са били положителни. До този момент обаче в Стопанската академия не е правена съпоставка на дейностите и резултатите при прилагане на смесено обучение в чуждоезикови и нечуждоезикови дисциплини. Целта на настоящото изследване е да установи до каква степен смесеното обучение е ефективно както при обучението по чужд език, така и при обучението по икономически дисциплини. При изпълнение на дейностите е създадена виртуална среда и е проведен експеримент. Резултатите от изследването показват, че смесеното обучение е приложимо и в двете групи дисциплини, което дава основания за работа в насока на разширяване диапазона на прилагането му в Стопанската академия, което означава обхващане на повече дисциплини и форми на обучение.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 27
Цена: 3 Точки