• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

СРАВНИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ И РЕЗУЛТАТИТЕ ПРИ ПРИЛАГАНЕТО НА СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ В ЧУЖДОЕЗИКОВИ И НЕЧУЖДОЕЗИКОВИ ДИСЦИПЛИНИ В СА „Д. А. ЦЕНОВ” – ГР. СВИЩОВ

Автори

Ключови думи
електронно обучение, смесено обучение, чуждоезиково обучение, виртуална среда за обучение

Резюме
Смесеното обучение е иновативен подход, при който се комбинират присъствена с електронна форма на обучение. За целта трябва да се създаде виртуална среда за обучение, където студентите могат да изпълняват редица задачи с цел повишаване качеството на обучение. Един от най-разпространените методи за при¬лагане на смесено обучение е използването на системата за обучение Мудъл (на англ. ез. Moodle), която дава възможност на преподавателите да разработват съдържание, да създадат курсове, да регистрират потребители и да провеждат обучение. Тази форма на обучение се прилага успешно вече няколко години от преподаватели от катедра „Чуждоезиково обучение” към СА „Д. А. Ценов” – гр. Свищов, като резултатите при всички тези дейности са били положителни. До този момент обаче в Стопанската академия не е правена съпоставка на дейностите и резултатите при прилагане на смесено обучение в чуждоезикови и нечуждоезикови дисциплини. Целта на настоящото изследване е да установи до каква степен смесеното обучение е ефективно както при обучението по чужд език, така и при обучението по икономически дисциплини. При изпълнение на дейностите е създадена виртуална среда и е проведен експеримент. Резултатите от изследването показват, че смесеното обучение е приложимо и в двете групи дисциплини, което дава основания за работа в насока на разширяване диапазона на прилагането му в Стопанската академия, което означава обхващане на повече дисциплини и форми на обучение.

JEL Класификатор: I21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 27
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ИНТЕГРИРАНА СЧЕТОВОДНА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА В ПРАКТИКАТА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА

    Изборът на областта на настоящото проучване е продиктуван от обстоятелството, че темата за информационните технологии в счетоводството е интересна за теорията и актуална и полезна за практиката. Целта на изследването е да се проучат възможностите за изграждане на интегрираната счетоводна информационна система (ИСИС) в практиката на предприятията. ...

  • ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ НА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ НА БАЗАТА НА ДАННИ ОТ ПРОДАЖБЕНИ ТРАНСАКЦИИ С ВЕРОЯТНОСТНИ МОДЕЛИ

    Интересът към моделиране структурата на потребителските предпочитания и тяхното поведение при избора на стоки с цел предсказване на бъдещите решения за покупка има дълга и богата традиция в маркетинга. Търсенето на възможности за практическо решаване на този проблем нараства с разширяващото се поддържане на клиентски бази данни от продажбени ...

  • ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ В СИСТЕМИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Осигуряването на информационната безопасност е едно от големите предизвикателства към съвременните информационни и комуникационни технологии. За решаването на проблемите в това направление е необходимо организиране на цялостен и задълбочен анализ на всички реални и потенциални заплахи и на тази основа избор и разработване на цялостно ...