ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ В СИСТЕМИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
електронна търговия, информационна сигурност, заплахи за информационната сигурност, стратегия за защита

Резюме
Осигуряването на информационната безопасност е едно от големите предизвикателства към съвременните информационни и комуникационни технологии. За решаването на проблемите в това направление е необходимо организиране на цялостен и задълбочен анализ на всички реални и потенциални заплахи и на тази основа избор и разработване на цялостно решение.

Обект на изследване в настоящата студия са системите за електронна търговия в българските бизнес организации, а предмет – политиките, стратегиите, подходите, методите, техниките и технологиите за постигане на високо ниво на сигурност на тези системи.

Основната цел на настоящата студия е да бъде доказана тезата, че ефикасната защита в електронната търговия е многопластова и трябва да отчита новите технологии, политиките и процедурите, законите и индустриалните стандарти. Задачите, които решаваме за постигане на поставената цел, са: представяне на резултатите от изследване на текущото състояние на сигурността в системите за електронна търговия в българските бизнес организации; дефиниране на проблемите на информационната сигурност в системите за електронна търговия; представяне на стратегия и технологии за противодействие на тези заплахи.

JEL Класификатор: D80
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 27
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СТАТИСТИЧЕСКИ АНАЛИЗ НА СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКИТЕ И ДЕМОГРАФСКИТЕ РАЗЛИЧИЯ И НЕРАВЕНСТВА МЕЖДУ РАЙОНИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    Целта на настоящата разработка е теоретично обосноваване и емпирично изследване на закономерностите в демографското, социалното и икономическото състояние на районите в България и разкриването на междурегионалните и вътрешнорегионалните различия и неравенства въз основа на статистически анализ на структурата, динамиката и факторната им ...

  • ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ НА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ НА БАЗАТА НА ДАННИ ОТ ПРОДАЖБЕНИ ТРАНСАКЦИИ С ВЕРОЯТНОСТНИ МОДЕЛИ

    Интересът към моделиране структурата на потребителските предпочитания и тяхното поведение при избора на стоки с цел предсказване на бъдещите решения за покупка има дълга и богата традиция в маркетинга. Търсенето на възможности за практическо решаване на този проблем нараства с разширяващото се поддържане на клиентски бази данни от продажбени ...

  • УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА РЕЙТИНГОВАТА СИСТЕМА ПЕРЛА ЗА ДИСТАНЦИОНЕН МОНИТОРИНГ НА ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

    Световната банкова криза от 2007 година постави редица въпроси и предизвикателства пред банковия сектор. Един от аспектите на предизвиканите дебати бе свързан с въпроса за рейтинговите оценки и способите за обективното измерване на състоянието на банките и сектора като цяло. Този проблем рефлектира и в отстояваната теза, че наличието на независима ...