• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

СЪЗДАВАНЕ НА МЕТОДИКА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА В БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИТЕ (ОРГАНИЗАЦИОННО-ТЕХНОЛОГИЧЕН АСПЕКТ)

Автори

Ключови думи
процес, управление на риска, оперативен риск, риск апетит

Резюме
Управлението на риска е съществен елемент от структурата на фирмения мениджмънт. Чрез него се решават многоаспектни и комплексни задачи, които в голяма степен предопределят развитието и успеха на дадена организация. Динамиката на обкръжаващата среда изисква създаването на адекватен механизъм, който да подпомогне процеса по управление на риска в бизнес организациите. В тази светлина е направен опит за създаване на методика, която да спомогне процеса по управление на организационния риск. Изследвайки теоретичните постановки по проблема и практиката във фирмите, се установи, че е възможно движение към стандартизационния метод за управление на риска и че този процес трябва да бъде интегриран в компаниите като елемент на цялостната им системата за управление.

JEL Класификатор: L21, M10
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ СХЕМИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ

    Развитието на човешкия капитал изисква извършването на много инвестиции. Те могат реално да се преценят и осъществят от индивида, стопанската организация, държавата. Полезността на инвестициите се оценява в зависимост от ефективността, която допринасят за развитието на субектите, и реализацията на техните знания, умения, навици. Европейският съюз ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА СЪСТОЯНИЕТО, ВЪЗМОЖНОСТИТЕ И ПЕРСПЕКТИВИТЕ ЗА ВНЕДРЯВАНЕ НА ЕЛЕКТРОННИТЕ СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИТЕ

    Управлението на взаимоотношенията с клиентите във финансовите предприятия е от стратегическо значение за техния успех. През последните години секторът осъзнава важността на Интернет като единна платформа за осъществяване на бизнеса и като основна комуникационна среда. Онлайн банкирането, интернет застраховането, персоналното обслужване на ...

  • ОЦЕНЯВАНЕ НА ГОТОВНОСТТА ЗА ПЛАЩАНЕ И НА ЦЕНОВАТА ЧУВСТВИТЕЛНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЧРЕЗ ИЗБОРНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ

    С настоящото изследване се демонстрира емпиричен подход за измерване на готовността за плащане на потребителите на образователните услуги, предлагани в субституционен контекст и среда на ниска прозрачност на действителната потребителна стойност. Готовността за плащане се оценява на индивидуално равнище с помощта на адаптивен изборен конджойнт ...