ВЪНШНОТЪРГОВСКА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ И ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ НА СТРАНИТЕ ОТ ЕС

Автори

Ключови думи
външна търговия, търговска специализация, европейска интеграция, икономически растеж

Резюме
Настоящата разработка „Външнотърговска специализация и икономически растеж на страните от ЕС” е насочено към изследване на взаимовръзката между производствената и търговската специализация и развитието на икономиките на страните от ЕС в условията на глобализация и интеграция. Двата процеса налагат на държавите–членки различни императиви в политически, а оттам и в иконо¬мически аспект, дължащи се на позициите, които всяка една от тях заема в рамките на Съюза и в световен аспект. То обхваща обема и структурата на търговските потоци на страните–членки, които те реализират в рамките на ЕС, и тези, които всяка страна обменя с останалия свят. В него се засягат и промените в търговската специализация в отделните етапи на разширяване на ЕС и в периода 2007–2010 год., който се отличава с въздействие на специфични фактори върху икономическото развитие на страните в света.

JEL Класификатор: F14, F15
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 31
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРАКТИЧЕСКИ ПОДХОД ПРИ ПОДГОТОВКАТА НА МИГРАЦИЯТА КЪМ IPV6

    С изчерпването на адресното пространство, предоставяно от протокола IPv4, преходът към IPv6 става особено важен за организациите. Чрез прехода към IPv6 организациите ще използват новите възможности, което ще доведе до ползи за бизнеса. Миграцията към IPv6 ще реши проблемите, пред които са изправени организациите при използване на IPv4: ...

  • РАЗВИТИЕ НА ИКОНОМИКАТА НА ЗНАНИЕТО В ДУНАВСКИЯ РЕГИОН

    Целта на настоящото изследване е да се проучи трансферът на знание в рамките на регионалната иновационна система на Дунавския регион. Идентифицирани са ролята на иновациите и трансферът на знание в контекста на регионалното развитие; представена е концепцията за регионалните иновационни системи; определени са главните детерминанти на дифузията на ...

  • ОЦЕНЯВАНЕ НА ГОТОВНОСТТА ЗА ПЛАЩАНЕ И НА ЦЕНОВАТА ЧУВСТВИТЕЛНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЧРЕЗ ИЗБОРНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ

    С настоящото изследване се демонстрира емпиричен подход за измерване на готовността за плащане на потребителите на образователните услуги, предлагани в субституционен контекст и среда на ниска прозрачност на действителната потребителна стойност. Готовността за плащане се оценява на индивидуално равнище с помощта на адаптивен изборен конджойнт ...