ПРИЧИНИ ЗА ИЗМЕНЕНИЯТА В ОБЕМА И КАЧЕСТВОТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ КРЕДИТИ, ОТПУСКАНИ ОТ ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
криза, банки, потребителски кредит, „лоши” и преструктурирани кредити

Резюме
Високата кредитна активност на търговските банки в България по отно-шение на граждани и домакинства непосредствено преди навлизането на последиците от световната икономическа криза, както и стремежът на населението у нас за поддържане на качествен жизнен стандарт, са основни причини, които засилват тежестта на заемите с цел крайно потребление в кредитните портфейли на банковите институции. С влошаването на икономическите показатели в страната след началото на 2009 г. банковите институции се принуждават да променят по-ведението си на кредитния пазар и да търсят ефективни начини за ограничаване на непрекъснато увеличаващия се дял от необслужвани потребителски заеми сред населението.

Целта на настоящото изследване да проследи тенденциите при промяната в обема и качеството на общия портфейл от потребителски заеми на банковата система за периода декември 2006 – юни 2012 г. и да се посочат основните при¬чини за влошаване качеството на кредитите за текущи цели, отпускани от търгов¬ските банки у нас.

JEL Класификатор: G01; G21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 13
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ДОХОДНОСТТА И РИСКОВИЯ ПРОФИЛ НА БАНКОВИЯ СЕКТОР У НАС

    В статията се разглежда влиянието на финансовата криза върху доходността и рисковия профил на банковия сектор у нас. Този проблем се изследва на две равнища – на макроикономическо ниво (банкова система като цяло) и на микроикономическо ниво (конкретни банки). Извежда се показател за комплексно обвързване на печалбата и риска (рисковопретеглена ...

  • ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

    В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, ...

  • СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА, РАБОТЕЩИ В БРАНША „ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ”

    В настоящата статия, на базата на официално публикувана за застрахователните дружества информация, е направен сравнителен анализ на тяхната дейност. Застъпена е тезата, че оценката на дейността на застрахователните дружества в РБългария не следва да се базира само върху генерирания премиен приход, а и върху финансовите показатели, разгледани в ...