МЕНИДЖМЪНТ НА КРЕДИТНИЯ РИСК – РАЦИОНАЛНОСТ В БАНКИРАНЕТО

Автори

Ключови думи
банкиране, кредитен риск, кредитен риск-мениджмънт

Резюме
В настоящото изследване ефективният кредитен риск-мениджмънт се разглежда като фактор за банкова стабилност, който регистрира значителен принос в организацията на банковата дейност и в процеса по формулиране на рационални финансови решения. В хода на изследването са оценени базовите измерения на кредитния риск в банкирането чрез изследване на зависимостта между управлението на банковия риск и ефективността на банковата политика. Очертани са предизвикателствата пред съвременните измерения на кредитния риск-мениджмънт в банкирането. Изследвана е в теоретичен и практико-приложен аспект ефективносттта на кредитния риск-мениджмънт, интерпретирани са основните проблеми и тенденции. Анализирано е въздействието на кредитния риск върху финансовото състояние на банката. Очертани са насоки за планиране на мерки и формулиране на препоръки за адекватно управление на кредитния риск в банкирането.

JEL Класификатор: G21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 20
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ДОБИВ НА СУРОВИНИ И ЕКОЛОГИЗАЦИЯ НА ДОБИВНАТА ПРОМИШЛЕНОСТ

    При съвременните икономически условия екологизацията на индустриалното производство има важно значение за решаване на разнообразни, нови и непознати за икономиката проблеми. Научната разработка на тема: „Добив на суровини и екологизация на добивното производство” е с теоретико-приложна насоченост. Тя има отношение към екологичните проблеми на ...

  • AНАЛИЗ НА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯТА НА Р БЪЛГАРИЯ В ОБЛАСТТА НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ С АГРАРНИ ПРОДУКТИ

    Настоящата разработка е насочена към изследване интензивността на тър¬говските потоци с аграрни продукти на Р България със страните от различни региони – Европейски съюз, Балканските страни, страните-бивши членки на ЦЕФТА (до 2007 г.). Същевременно с помощта на методологичен инструментариум се измерва степента на търговска специализация на ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПАЗАРА НА ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА УЕБ АНАЛИЗ

    Стремейки се към повишаване продуктивността на своите маркетингови бюджети, все повече предприятия осъзнават необходимостта от регистриране и измерване на резултатите от онлайн дейността. Настоящото изследване е провокирано от засилващия се интерес на бизнеса към използване на инструменти за уеб анализ. В изследването са коментирани някои от ...