СЕЛЕКТИВЕН ПРОФИЛ НА КАНДИДАТ-СТУДЕНТА – ОСНОВОПОЛАГАЩА ДЕТЕРМИНАНТА ЗА КАЧЕСТВОТО НА ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОДУКТ

Автори

Ключови думи
кандидат-студентска кампания, успеваемост, приемен изпит, държавен зрелостен изпит, социално-демографски профил, предпочитания, образователна система, сегментиране

Резюме
Настоящото изследване е с теоретико-приложен характер. Теоретичните проблеми се разглеждат в пряка връзка с функционирането на образователната система, информационното осигуряване на образователните изследвания и избора на подходящи индикатори за ефективно измерване на образователните постижения. Извършва се сравнителен анализ на обхвата, учебното съдържание и оценяваните компетентности на учебно-изпитните програми за държавните зрелостни изпити и програми за кандидатстване във ВУЗ. Приложният аспект включва съставяне на социално-демографски профил на кандидат-студента в СА „Д. А. Ценов”, сегментиране на кандидат-студентите според техните предпочитания и извършване на серия от хипотези, с които се тестват различия от полов, териториален и друг характер. Приложена е методологията за измерване на образователните постижения на базовото образование с оглед ресурсното осигуряване на качествено висше образование и апробиране на различни модели за оценка на зависимостта между степента на подготвеност в базовото образование и резултатите от положения кандидат-студентски изпит.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 52
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • РЕЙТИНГОВА СИСТЕМА ЗА ОЦЕНКА НА ОБЩИНСКИТЕ ФИНАНСИ

    В настоящото изследване се поставя акцент върху публичния сектор в системата на националната икономика, териториално - административното деление в страните от Европа и света и анализ на финансовите параметри от бюджетите на българските общини. На базата на емпирични данни се прави сравнителен анализ на социално - икономическото управление на ...

  • РЕТРОСПЕКЦИЯ, ДИАГНОСТИКА И ПРОГНОЗИРАНЕ НА БВП В КОНТЕКСТА НА ЛИСАБОНСКАТА СТРАТЕГИЯ

    Изследването е теоретико-практично, с подчертан приложен характер и е насочено към получаване на реалистична картина за стартовите позиции на Република България по пътя на нейното догонващо развитие в съответствие със задачите, произтичащи от решенията на Лисабонската стратегия. БВП е най-важният синтетичен макроикономически показател, ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА СИСТЕМАТА ЗА АВТОМАТИЗИРАНА ОЦЕНКА НА СТУДЕНТСКИТЕ ЗНАНИЯ ПРИ УСВОЯВАНЕТО НА УЧЕБНИЯ МАТЕРИАЛ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ

    Навлизането на Интернет и новите информационни технологии отваря нови възможности през университетите, давайки им нови начини за дистрибуция на техния образователен продукт, като в същото време те са изправени пред силна конкуренция на новият общ пазар. Един от възможните отговори на това предизвикателство е дистанционното обучение, като един от ...