ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ИНОВАЦИОННАТА АКТИВНОСТ В СЕЛСКИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Селският туризъм има значим принос за икономическия растеж на България. Той представлява една от най-добрите възможности за създаване на доходи и заетост в селските райони на страната, отличаващи се с различна степен на развитие. Икономическият напредък на туризма, обаче не може да се приема за даденост.

Обект на настоящата разработка са предприятията, работещи в сектора на селския туризъм от регион „Средна Стара планина”, чиято иновационна активност се влияе от настъпващите динамични пазарни и продуктови изменения. Предмет на изследването са условията и факторите, детерминиращи иновационната дейност на откроените икономически субекти. Основната цел на настоящото изследване е да се разгледат и интерпретират базови теоретико-методологични постановки за същността на иновациите и в този контекст да се предложат показатели за оценка на иновационната активност на туристическите предприятия, които проверени в определена степен по емпиричен път, да подпомагат избора на подходящи мениджърски решения. Във връзка с това се извършва фрагментарно апробиране на предложените показатели за оценка на иновационната активност на икономическите субекти, работещи в проучвания сектор. Извеждат се по-важни обобщения на получените изследователски резултати.

Динамиката на иновациите в областта на селския туризъм носи нови идеи, продукти и услуги на пазара. Обхващайки цялата туристическа стойностна верига, иновациите не означават само адаптиране към променящите се модели на туризма с помощта на нови маркетингови стратегии, но също така насърчаване на нови и иновативни услуги, продукти и процеси. Иновациите в селския туризъм трябва да се разглеждат като постоянен и динамичен процес.

Днес, икономика на туризма позволява на доставчиците да се справят по-ефективно с нарастваща сложност и разнообразие на изискванията на потребителите.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 50
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРЕДПОЧИТАНИЯ С ИЗРАЗЕНИ ИЗБОРНИ МЕТОДИ

    Анализът на изборното поведение на потребителите на пазара е фундаментална тема в маркетинговите изследвания. За съжаление обаче, въпреки богатата палитра от инструменти за изучаване на потребителските предпочитания, в научната литература все още липсва зряла методология за анализ на изборни данни с лонгитюден произход. В настоящото изследване се ...

  • РАБОТНАТА СИЛА В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА РЕФОРМАТА

    Изследването на управленските, финансовите и социално-икономическите проблеми на формирането и развитието на работната сила в здравеопазването е необходимо за диагностициране състоянието на системата и разработването на механизми, способстващи тяхното решаване. Сериозните нерешени проблеми, стоящи пред българското здравеопазване, могат да намерят ...

  • РОЛЯТА НА БИЗНЕСА ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ

    Формирането на новата икономика и създаването на благоприятни условия за нейното по-нататъшно развитие е сериозно предизвикателство за всяка страна. Успешната адаптация към съвременния модел на икономическо развитие неизменно е свързана с развитието на човешкия капитал. Създаването на адекватен човешки капитал в България е труден и продължителен ...