ИЗСЛЕДВАНЕ ДИНАМИКАТА НА СТРУКТУРНИТЕ ПРОМЕНИ В ИКОНОМИКАТА, СЛЕДСТВИЕ ОТ ВЪТРЕШНИТЕ И ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ИНВЕСТИЦИОННИ ПОТОЦИ В БЪЛГАРИЯ (ЗА ПЕРИОДА 1996 – 2007 Г.)

Автори

Ключови думи
-

Резюме
В настоящата разработка се изследва състоянието на инвестиционните потоци в страната за периода 1997 – 2007 г., вида на взаимодействие между двата вида инвестиции – вътрешни и чуждестранни - и посоката на влияние на преките чуждестранни инвестиции върху инвестиционното поведение на икономическите субекти от България. Направена е качествена характеристика на инвестиционните потоци и е оценена степента на прогресивност (или регресивност) на отрасловата структура на вътрешните и на външните инвестиции. Измерен е ефектът от структурни изменения на инвестиционните потоци върху процесите на преструктираране на икономиката в страната и установена е тенденцията в развитието им.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 27
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ТРАНСФЕРЪТ НА ЗНАНИЯ – ВРЪЗКА С ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР И НАЧИН НА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ

    Проектът на тема “Трансферът на знания – връзка с човешкия фактор и начин за осъществяване” е насочен към проучване на теоретическите насоки и практическите възможности като една ефективна стратегия за подобряване на механизмите за придобиване, съхраняване, разпространение и усвояване на знания. Динамичните промени от последните години ...

  • БАРИЕРИ ПРЕД РАЗВИТИЕТО НА СЕЛСКИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

    В настоящата разработка се акцентира на две основни тези: Селският туризъм е един от инструментите за постигане на стратегическите цели на правителството във връзка с развитието на селските райони за периода 2007-2013 г.; В страната се оформят пазарни и предприемачески ниши за развитие на селския туризъм. Селските общини в България заемат 81% ...

  • СРАВНИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ НА ИКТ-БАЗИРАНИ И КОНВЕНЦИОНАЛНИ МЕТОДИ ЗА ПРОВЕРКА НА ЗНАНИЯТА И УМЕНИЯТА НА ОБУЧАЕМИТЕ

    В съвременната високо конкурентна обкръжаваща среда въвеждането на съвременни методи за обучение и проверка на знанията на обучаемите еволюира като едно от основните конкурентни предимства за образователните институции. Това поражда необходимостта от изследване на съответствието на уеб-базираните и конвенционалните методи за проверка на знанията ...