ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД НОВОТО СЧЕТОВОДНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО

Автори

Ключови думи
счетоводно законодателство, Закон за счетоводството, Национални счетоводни стандарти, категории предприятия, счетоводна база

Резюме
В настоящата студия целта е насочена към изследването на новите постановки в счетоводното законодателството, които пораждат предизвикателства, породени от определени противоречия при тяхното тълкуване и евентуални проблеми при прилагането им. Изследователските задачи, които подпомагат реализирането на поставената цел, се свеждат до: открояване на новите моменти, слабостите и недостатъците в Закона за счетоводството; критичен анализ на измененията, направени в системата на Националните счетоводни стандарти; и разкриване на възможности за прилагането на новия СС 42 Прилагане за първи път на Националните счетоводни стандарти.

От казаното дотук може да се изведе изследователската теза: на база на направените изследвания в областта на новото счетоводно законодателство да се установят противоречията, слабостите и недостатъците в нормативните актове и да се формулират насоки и виждания за тяхното подобряване при бъдещите им актуализации. В студията са разгледани новите моменти в счетоводното законодателство и противоречията както в Закона за счетоводството, така и между закона и поднормативните актове (НСС) и между Общите разпоредби към НСС и конкретни счетоводни стандарти. Посочени са възможностите за отстраняването им, а така също и насоките, в които да се усъвършенстват. Акцентира се на особеностите на новия СС 42 Прилагане за първи път на Националните счетоводни стандарти и неговото прилагане

JEL Класификатор: M 41
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното ...

  • ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЯТА НА СЪБИТИЙНИЯ ТУРИЗЪМ ВЪРХУ ПРИЕМАЩАТА ОБЩНОСТ В БЪЛГАРИЯ

    Основна цел на студията е, на базата на конструиран модел за агрегирана оценка на въздействията на събитийния туризъм да се анализират и оценят основните позитиви и негативи върху приемащата общност в България. Така поставената цел се декомпозира в следните изследователски задачи: • Предлагане на модел за оценка на въздействията на събитийния ...

  • ГОРСКАТА ПОЛИТИКА И НЕЙНАТА РОЛЯ ЗА ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА АГРАРНИЯ СЕКТОР

    Темата за политиката в горския сектор е актуална от гледна точка на провежданата европейска политика (в т.ч. и в България) и значимостта на горите и тяхната роля за смекчаване изменението на климата, възможностите за създаване на заетост и получаване на доходи от добиваните в горските територии ресурси и други. Настоящата разработка има за цел ...