ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
маркетинг, маркетингови междуфирмени мрежи, туристически сектор

Резюме
През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното стопанство, туризмът създава условия за възникване на маркетингови мрежи, които са обект на настоящото изследване. Основната цел на разработката е да се изведат главните вътрешнофирмени фактори (проблеми и мотивация), които формират потенциала за развитие на туристическите маркетингови мрежи в България. За реализиране на тази цел са изпълнени следните задачи: да се представи концепцията за маркетинговите мрежи; да се изясни спецификата на тези мрежи в туристическия сектор; да се характеризира маркетинговата дейност в туристическия сектор в практически аспект; да се разкрие състоянието на действащите маркетингови мрежи в българския туризъм; да се дефинират ключовите проблемни области на развитите туристически маркетингови мрежи; да се изяснят нагласите (мотивацията) на туристическите организации за участие в маркетингови мрежи. Защитава се тезата, че съществува потенциал за позитивно развитие на маркетинговите мрежи в туристическия сектор в България. Приносните моменти са разкриване проявите на маркетинговите мрежи в туризма, откриване на действащи маркетингови мрежи и потвърждаване, че са налице стимули за изграждане и постъпателно развитие на маркетингови мрежи от туристически фирми

JEL Класификатор: M31
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • УЯЗВИМОСТ НА МАЛКИТЕ ОТВОРЕНИ ИКОНОМИКИ ОТ ВЪНШНИ ШОКОВЕ

    Настоящата разработка има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като се възприема тезата за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния показател във външнотърговските партньори на изучаваната страна. Основните задачи на изследването включват: ...

  • РОЛЯ НА ФИСКАЛНАТА И МАКРОПРУДЕНЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ В КРИЗИСНИЯ И ПОСТКРИЗИСНИЯ ПЕРИОД

    В настоящата разработка са разгледани принципното прилагане на инструментите на фискалната и макропруденциалната политика за преодоляване на негативните ефекти в кризисни периоди. Целта е да се изследват приложените инструменти на фискалната и макропруденциалната политика в страните‒членки на Европейския съюз през кризисния, както и в ...

  • ИНОВАТИВНИ УПРАВЛЕНСКИ ПРАКТИКИ ЗА ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ

    Концепцията за добро управление е пряко свързана с политиката за устойчивото развитие. Като такава тя налага вземане на решения и регулиране на взаимоотношения в среда на неопределеност. В тези условия постигането на поставената цел е резултат от успешно съчетание на прилаганите управленски инструменти и практики. Иновацията и иновативното ...