AНАЛИЗ НА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯТА НА Р БЪЛГАРИЯ В ОБЛАСТТА НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ С АГРАРНИ ПРОДУКТИ

Автори

Ключови думи
аграрни стоки, сравнителни предимства, външнотърговска специализация

Резюме
Настоящата разработка е насочена към изследване интензивността на тър¬говските потоци с аграрни продукти на Р България със страните от различни региони – Европейски съюз, Балканските страни, страните-бивши членки на ЦЕФТА (до 2007 г.). Същевременно с помощта на методологичен инструментариум се измерва степента на търговска специализация на страната ни в областта на вноса и износа на селскостопански продукти на равнище отделни продуктови групи.

В хода на изследването се проследява динамиката на специализацията в областта на търговията със стоки от аграрния сектор, което позволява да се очертаят промените в експортните, респ. импортните потоци съобразно въздействието на различни икономически и политически фактори и да се търси степента на въз-действие на тези промени върху икономическото развитие.

JEL Класификатор: F14
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • МЕНИДЖМЪНТ НА КРЕДИТНИЯ РИСК – РАЦИОНАЛНОСТ В БАНКИРАНЕТО

    В настоящото изследване ефективният кредитен риск-мениджмънт се разглежда като фактор за банкова стабилност, който регистрира значителен принос в организацията на банковата дейност и в процеса по формулиране на рационални финансови решения. В хода на изследването са оценени базовите измерения на кредитния риск в банкирането чрез изследване на ...

  • ИНФОРМАЦИОННИТЕ СИСТЕМИ В ЛЕЧЕБНИТЕ ЗАВЕДЕНИЯ – СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ

    Електронното здравеопазване е бързо развиваща се област, в която си взаимодействат медицинската информатика, общественото здравеопазване, предлагането на здравни услуги и информация чрез използване на съвременни информационни и комуникационни технологии. Стратегическата цел при въвеждане на електронното здравеопазване е подобряване на здравното ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПАЗАРА НА ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА УЕБ АНАЛИЗ

    Стремейки се към повишаване продуктивността на своите маркетингови бюджети, все повече предприятия осъзнават необходимостта от регистриране и измерване на резултатите от онлайн дейността. Настоящото изследване е провокирано от засилващия се интерес на бизнеса към използване на инструменти за уеб анализ. В изследването са коментирани някои от ...