РАЗВИТИЕ И ПРИЛОЖЕНИЕ НА СТРАТЕГИИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИ (CRM)

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Основната цел на проекта е на база водещите теоретични концепции и изследване на съществуващата у нас практика да се предложат насоки за развитие и приложение на стратегиите за управление на взаимоотношенията с клиенти, които биха могли да се прилагат от предприятията, които работят в различни сектори на икономика.

Подцелите на проекта се свеждат до:

да се оцени състоянието на практиката по отношение на управлението на ключовите клиенти в българските предприятия;

да се генерират идеи за подпомагане на българските предприятия в стремежа им към прилагане на модерни методи и подходи за задържане на настоящите ключови клиенти, което ще доведе и до повишаване на конкурентоспособността им;

да се предложат подходи за работа на българските предприятия в усилията за привличане на нови клиенти, с които да се разшири пазарното присъствие (пазарния дял) и икономическото състояние на бизнеса;

да се обогати инструментариума от технологии за управление на взаимоотношенията с клиенти.

По–конкретно, резултатите от проучването подпомагат решаването на следните изследователски задачи:

организиране и провеждане анкетно проучване сред малки, средни и големи български организации от различни сектори на икономиката (общо 100), с цел констатиране на състоянието на взаимоотношенията с клиентите. Конкретни резултати се систематизират в следните направления:

- очертаване параметрите на съществуващата практика;

- установяване степента на прилагане на системите за управлението на взаимоотношенията с клиентите;

- извеждане основните проблеми при прилагане на системите за управлението на взаимоотношенията с клиентите.

проучване на най-новите теоретични постановки по отношение на управлението на взаимоотношенията с клиентите.

препоръчвани на вариантни решения за подобряване работата с клиентите

популяризиране на резултатите чрез публикуване на студия по изследваните въпроси.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 33
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОЦЕСЪТ НА ИНВЕСТИРАНЕ В ИНОВАЦИИ ПРИ ФИРМИТЕ ОТ КОЗМЕТИЧНО-ПАРФЮМЕРИЙНИЯ БРАНШ

    В разработката са щриховани основните специфики на иновационната дейност на фирмите от козметично-парфюмерийния бранш в България. На база на установените компетенции по отношение на осъществяването на инвестиционни проекти в иновационната фирмена дейност е предложена методика, която очертава основните итерации на проектното управление. Целта е да ...

  • СЪВРЕМЕННИ АСПЕКТИ НА БАНКОВАТА СЧЕТОВОДНА ПОЛИТИКА

    Банките са основно звено на банковата система с основен предмет на дейност финансово посредничество и бизнес с пари. Те мобилизират и превръщат в активно действащ капитал значителна част от паричните ресурси в икономиката, извършват разплащания между фирми и граждани, осъществяват разнообразни кредитни, инвестиционни и други операции. По този ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ОБУЧЕНИЕТО ПО “БИЗНЕСАНАЛИЗ” В УСЛОВИЯТА НА НОВИТЕ РЕАЛНОСТИ

    Постигането на Европейските образователни стандарти и конвертируемост на образователния продукт са достатъчно сериозни аргументи за търсене на възможности за усъвършенстване на обучението. Във връзка с новите реалности са разгледани подходите за структуриране на анализа, както и неговите съвременни направления. В критичен дух са оценени ...