ИНОВАЦИИ, УСТОЙЧИВОСТ, ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ – ЗА УСКОРЕНО ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ

Автори

Ключови думи
иновации, конкурентоспособност, туристическо предприятие,
туризъм.

Резюме
За да бъде реализиран потенциалът на българския туристически сектор, туристическите предприятия у нас трябва да адаптират дейността и стратегиите си към променените потребителски предпочитания и световните тенденции в туризма. Поради това,

за да бъдат конкурентоспособни на глобалния туристически пазар, е необходимо да

повишат иновационната си активност, респективно да внедряват различните типове иновации. Това е от съществено значение за стабилизиране и устойчиво развитие на туристическия бизнес. Целта на настоящата разработка е емпирично изследване на иновационната активност и дейност на туристическите предприятия в България и възможностите, които иновациите предоставят за развитието на конкурентоспособен туризъм.

Основната изследователската теза е, че внедряването на иновации води до оптимизиране

на бизнес процесите в туристическите предприятия и повишаване конкурентоспособността на отделното туристическо предприятие и на целия туристически сектор. В резултат на извършеното изследване са постигнати всички поставени задачи, а именно: проучена е иновационната активност на българските туристически предприятия; изследвано е състоянието на иновационната дейност в туристическия сектор в България и потребителските нагласи за иновации; определено е въздействието на дигиталните и екологичните иновации върху потребителското поведение и бизнес решенията в туризма; идентифицирани са предизвикателствата и бариерите пред внедряването на иновации в

туристическия сектор в България и на ключови възможности за повишаване на неговата

конкурентоспособност.

JEL Класификатор: L83; O30.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 35
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • БЕЗОПАСНОСТ И УСТОЙЧИВОСТ НА СЪБИТИЙНИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

    Целта на настоящото изследване е провеждане на систематичен анализ на измерителите на устойчивостта, от една страна, и тези на сигурността и безопасността, от друга, по отношение осъществяване на събитиен туризъм в България като туристическа дестинация. Нейното постигане се гради на решаването на следните изследователски задачи: теоретичен ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПОТЕНЦИАЛА НА BIG DATA И IOT ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА БИЗНЕС ИНТЕЛИГЕНТНА СРЕДА

    С все по-широкото навлизане на дигиталните технологии и нарастващото им значение за бизнеса Големите данни (Big Data) и Интернет на нещата (Internet of Things - IoT) се утвърждават като ключови концепции, които стоят в основата на бизнес трансформацията. Тези технологии предлагат възможности за събиране, обработка и анализ на огромни количества ...

  • АВТОМАТИЗИРАНИ АЛГОРИТМИ ЗА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА ARIMA МОДЕЛИ ПРИ ПРОГНОЗИРАНЕ НА ДИНАМИЧНИ РЕДОВЕ – ПРЕГЛЕД НА ЛИТЕРАТУРАТА

    Прогнозирането има ключово значение за ефективното планиране и управление и в икономическия, и в публичния сектор. Създаването на точни прогнози изисква значи- телна експертиза и е трудоемък процес, подлежащ на субективни грешки, особено при обработката на големи обеми данни. Това обуславя необходимостта от автоматизация на процесите на ...