УЯЗВИМОСТ НА МАЛКИТЕ ОТВОРЕНИ ИКОНОМИКИ ОТ ВЪНШНИ ШОКОВЕ

Автори

Ключови думи
международно пренасяне на икономически смущения, синхронизация на националните икономики, икономически растеж, икономическа взаимозависимост

Резюме
Настоящата разработка има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като се възприема тезата за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния показател във външнотърговските партньори на изучаваната страна. Основните задачи на изследването включват: изграждане на иконометричен модел, който да позволи изучаването на връзката между икономическия растеж на националните икономики; изучаване влиянието на отвореността на националната икономика върху уязвимостта ѝ от външноикономически шокове; изучаване влиянието на размера на националната икономика върху уязвимостта ѝ от външноикономически шокове. С използването на мултипликативен регресионен модел е установена посочената каузална връзка, върху която оказва модериращо влияние относителният размер на икономиките на партньорите. Установено е наличието на статистически значима връзка между отвореността на националната икономика и нейната податливост на външноикономически шокове

JEL Класификатор: E32, F41, F42, F43, F44
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 19
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ОЦЕНКА НА КАПИТАЛОВАТА АДЕКВАТНОСТ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ И ВЛИЯНИЕ НА НОВИЯ КОДЕКС ЗА ЗАСТРАХОВАНЕТО ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ПОСРЕДНИЦИ

    В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2016 година проучване на активите и пасивите на застрахователните дружества в България. Основната цел на изследването е да се очертае състоянието на застрахователния пазар в Р България и възможностите за усъвършенстване на дейността на застрахователните посредници съгласно новия ...

  • ПРАВНИ И МЕТОДИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ОДИТА ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ

    Породените през последните години проблеми при контрола върху обществените поръчки създадоха предпоставки за непрекъснати промени на законодателството в този специфичен пазарен сегмент. За да се осигури максимална ефективност на разходените публични средства в процеса на реализирането на обществените поръчки, е необходимо да се спазят критериите, ...

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ МРЕЖИ В ТУРИСТИЧЕСКИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    През последното десетилетие в маркетинговата наука става актуално изучаването на междуфирмените мрежи в маркетинга. Концепцията за тези формирования се развива, а чрез проявите им в практиката се дефинира тяхната специфика и се търсят възможности за развитието им в икономическите сектори. Като един от стратегическите приоритети на националното ...