ПРИНЦИПИ НА ОТГОВОРНОТО ОБУЧЕНИЕ ПО УПРАВЛЕНИЕ – КОНЦЕПЦИЯ С ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ВПЛИТАНЕ В ПРОГРАМИТЕ ПО ИКОНОМИКА, УПРАВЛЕНИЕ И АДМИНИСТРАЦИЯ

Автори

Ключови думи
обучение, отговорно управление, корпоративна социална отговорност, учебни програми

Резюме
Констатациите за неефективната връзка между образование и бизнес извеждат на преден план нуждата от по-тесни контакти на образователните институции с всички заинтересовани страни в процеса на формиране образа на ефективен и социално отговорен мениджър, съответстващ на изискванията на глобализиращи се бизнес през XXI век.

Цел на изследването е да се разкрият възможностите за прилагане принципите на отговорно обучение по мениджмънт чрез въвеждане на нови елементи в обучението по икономика, администрация и управление за създаване на знания и умения за лидерско и социално отговорно управление. Основни задачи: проучване на възможностите за вплитане на PRME в учебните програми; уточняване на полета за усъвършенстване на формалното и неформалното обучение; представяне на добри практики. Обект на изследване са принципите на отговорно обучение по управление и тяхното вплитане в учебното съдържание на изучаваните дисциплини. Предмет на изследването са теоретичните и практически форми за обучение по икономика, управление и администрация, чрез които студентите получават знания, умения и компетенции като резултат от прилагането на принципите на отговорно обучение по управление. Тезата, която се защитава е, че вплитането на принципите на отговорното обучение по управление в теоретичната и практическата подготовка на студентите в направленията икономика и администрация и управление, е предпоставката за подготовка на отговорни за бъдещето лидери.

JEL Класификатор: A2, M1, M2, O1
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 27
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА РАЗЛИЧИЯТА В ИКОНОМИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ НА ДЪРЖАВИ ОТ ЕС ПРЕДИ И СЛЕД ДЪЛГОВАТА КРИЗА

    Като обект на настоящото изследване се определя степента на икономическо развитие на страни от ЕС, а за негов предмет са избрани два основни икономически показателя за сравняване – размер и темп на прираст на БВП и съотношението Консолидиран държавен дълг/БВП. Целта на разработката е да се разкрият различията при развитието на разглежданите ...

  • ПРЕДИКТИВЕН АНАЛИЗ НА КЛИЕНТСКИТЕ РЕАКЦИИ ЧРЕЗ ИНКРЕМЕНТАЛНО МОДЕЛИРАНЕ

    Традиционните модели за предсказване на потребителската реакция изхождат от презумпцията, че ефикасността на маркетинговите кампании може да бъде измерена чрез оценяване на индивидуалната вероятност за реакция. Този подход изглежда логичен и в повечето случаи води до по-добри резултати от случайното таргетиране. Фундаменталeн проблем при тези ...

  • ГЛОБАЛНИЯТ ВАЛУТЕН ПАЗАР И РЕЗЕРВНИТЕ ВАЛУТИ – МАКРОФИНАНСОВИ АСПЕКТИ

    Обект на изследване в студията е валутният пазар, а предмет – факторите за влияние върху обменните курсове на водещите световни резервни валути. Във фокуса на анализа е тезата за нарастващата роля на резервните валути за експанзията на сделките на валутните пазари при запазване на тяхната способност да ребалансират диспропорциите в търговските ...