ПАЗАРНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ИНДУСТРИАЛНИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ И НЕГОВИТЕ РИСКОВИ АСПЕКТИ

Автори

Ключови думи
рискове, пазарно поведение, индустриални бизнес организации

Резюме
Целта на студията е да се изследва пазарното поведение на индустриалните бизнес организации и неговите рискови аспекти и да се формулират идеи за успешно противодействие срещу рисковете и неблагоприятните последици от настъпването им. В тази връзка основните задачи са следните: да се проучат и обобщят теоретичните постановки за пазарното поведение на съвременните индустриални бизнес организации; да се систематизират и анализират емпирични данни за неговите рискови аспекти и предложат конкретни мерки за противодействие. Основната научноизследователска теза, която се защитава, е, че ранното идентифициране и диагностициране на рисковете при пазарното поведение на стопанските субекти в индустрията, както и разработването на политика за противодействие и ограничаване на негативните последици от проявлението им, имат съществено значение за постигането на фирмените цели. Като резултат са проучени: поведението, което стопанските субекти демонстрират на пазара, и рисковете, съпътстващи този вид фирмена активност. Въз основа на данните от емпиричното проучване е установено, че като цяло бизнес организациите успяват да демонстрират сравнително адекватно пазарно поведение. Независимо от това, неблагоприятните индикации на пазарната среда и множеството общофирмени затруднения пораждат редица рискове. В тази връзка са формулирани идеи и препоръки за по-добро (ранно) идентифициране и диагностициране на изследваните рискове, както и за ограничаване и намаляване на неблагоприятните последици от тяхното настъпване.

JEL Класификатор: L11, L14, L21, L22, L24
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 31
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПРАКТИКАТА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТИТЕ ПЛЕВЕН И ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007–2013 Г.

    Обект на изследването е регионалното развитие на областите Плевен и Велико Търново, а негов предмет – използването от страна на икономическите агенти от целевата територия на възможностите за привличане на допълнително външно финансиране посредством разработване и управление на проекти, което би им позволило реализиране на техните цели, планове, ...

  • БОРБАТА С БЕДНОСТТА – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ПРЕД ОБУЧЕНИЕТО ПО ИКОНОМИКА И УПРАВЛЕНИЕ

    Прилагането на комплексен и интегриран подход е условие за преодоляване на социалното изключване и за прекъсване на предаването на бедността между поколенията. Висшето образование по икономика и управление заема важно място в борбата с бедността посредством предоставяне на необходимите знания, умения и компетенции. Теза: „Усъвършенстването на ...

  • ПРАВНИ, ОТЧЕТНИ И КОНТРОЛНИ АСПЕКТИ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    Обществените поръчки са основният път за разпределяне на публичните финанси. Благодарение на тях бюджетните организации реализират инвестиционните си разходи. Значението на обществените поръчки за бъдещето на институциите, които функционират на база бюджетни кредити, предопределя интереса към тяхното изучаване. То изисква комплексно изследване в ...