ПАЗАРНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ИНДУСТРИАЛНИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ И НЕГОВИТЕ РИСКОВИ АСПЕКТИ

Автори

Ключови думи
рискове, пазарно поведение, индустриални бизнес организации

Резюме
Целта на студията е да се изследва пазарното поведение на индустриалните бизнес организации и неговите рискови аспекти и да се формулират идеи за успешно противодействие срещу рисковете и неблагоприятните последици от настъпването им. В тази връзка основните задачи са следните: да се проучат и обобщят теоретичните постановки за пазарното поведение на съвременните индустриални бизнес организации; да се систематизират и анализират емпирични данни за неговите рискови аспекти и предложат конкретни мерки за противодействие. Основната научноизследователска теза, която се защитава, е, че ранното идентифициране и диагностициране на рисковете при пазарното поведение на стопанските субекти в индустрията, както и разработването на политика за противодействие и ограничаване на негативните последици от проявлението им, имат съществено значение за постигането на фирмените цели. Като резултат са проучени: поведението, което стопанските субекти демонстрират на пазара, и рисковете, съпътстващи този вид фирмена активност. Въз основа на данните от емпиричното проучване е установено, че като цяло бизнес организациите успяват да демонстрират сравнително адекватно пазарно поведение. Независимо от това, неблагоприятните индикации на пазарната среда и множеството общофирмени затруднения пораждат редица рискове. В тази връзка са формулирани идеи и препоръки за по-добро (ранно) идентифициране и диагностициране на изследваните рискове, както и за ограничаване и намаляване на неблагоприятните последици от тяхното настъпване.

JEL Класификатор: L11, L14, L21, L22, L24
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 31
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ В УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ НА АГРОБИЗНЕСА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

    Настоящото проучване се основава на тезата, че е възможно и наложително да се развива успешен бизнес с грижа за опазването на природната среда в Република България. Във връзка с това e изведена основната изследователска цел: проучване проблемите на устойчивото развитие в Р България и перспективите за устойчиво развитие на бизнесструктурите в ...

  • БОРБАТА С БЕДНОСТТА – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ПРЕД ОБУЧЕНИЕТО ПО ИКОНОМИКА И УПРАВЛЕНИЕ

    Прилагането на комплексен и интегриран подход е условие за преодоляване на социалното изключване и за прекъсване на предаването на бедността между поколенията. Висшето образование по икономика и управление заема важно място в борбата с бедността посредством предоставяне на необходимите знания, умения и компетенции. Теза: „Усъвършенстването на ...

  • ОЦЕНКА НА МАРКЕТИНГОВАТА ЕФЕКТИВНОСТ – ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Въпросите, свързани с ефективността на маркетинговата дейност и връзката й с финансовите резултати на фирмата, се радват на устойчив и нарастващ интерес сред академичните среди и бизнеса през последните две десетилетия. С настоящата публикация правим опит за систематизиране на натрупаното знание по проблематиката. Дефинираме основни ...