ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

Автори

Ключови думи
банки, банков маркетинг, финансова криза, пазар на финансови услуги

Резюме
В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, партньори и акционери. Това ще превърне създадените потенциални възможности от глобализацията в реални за банките печалби и ще запази лидерските им позиции на основен финансов посредник в икономиката. В условията на силна конкуренция на пазара на финансови услуги една от водещите маркетингови концепции в съвременния банков маркетинг налага ориентирането на банките към постигане на отговорни и общественозначими цели, с по-голяма стойност за всички свързани в мрежата икономически агенти. Успешното развитие на банковата дейност ще зависи от познаването на психологията и различните аспекти на промяна в поведението и ползите на обществото.

JEL Класификатор: G21; E44
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 20
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СВОБОДНИТЕ ЗОНИ КАТО СРЕДСТВО ЗА ДЪРЖАВНО ИКОНОМИЧЕСКО РЕГУЛИРАНЕ

    Свободните зони се появяват на определен етап от развитието на националното стопанство като нова форма на взаимодействие във външната търговия и външноикономическите връзки на дадена страна. Една от най-често използваните разновидности на свободните зони са безмитните. Балансираното постигане на множеството цели, чрез създаване на свободни зони ни ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ИЗМЕНЕНИЯТА В ПАЗАРНИЯ ТРЕНД ЧРЕЗ ИНДИКАТОРИ ЗА ТЕХНИЧЕСКИ АНАЛИЗ

    Техническият анализ е един от двата подхода за инвестиционен анализ на финансовите пазари. Той притежава разнообразен графичен и количествен инструментариум, чрез който се изследва ценовото движение на финансовите инструменти. Настоящото изследване акцентира върху индикаторите, чрез които се прогнозират краткосрочните изменения в цените на ...

  • ИНСТРУМЕНТИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕТО НА РИСКА ПРИ ИЗБОРА НА ИНВЕСТИЦИИ – ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА

    За основен обект на изследването се определя оценяването на риска при избора на инвестиции, а за негов предмет – емпиричното извеждане и оценка на коефициента beta в условията на българския капиталов пазар. Целта на изследването е да развие теоретични виждания относно оценяването на риска при избора на инвестиции и подложи на емпирично извеждане и ...