ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

Автори

Ключови думи
банки, банков маркетинг, финансова криза, пазар на финансови услуги

Резюме
В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, партньори и акционери. Това ще превърне създадените потенциални възможности от глобализацията в реални за банките печалби и ще запази лидерските им позиции на основен финансов посредник в икономиката. В условията на силна конкуренция на пазара на финансови услуги една от водещите маркетингови концепции в съвременния банков маркетинг налага ориентирането на банките към постигане на отговорни и общественозначими цели, с по-голяма стойност за всички свързани в мрежата икономически агенти. Успешното развитие на банковата дейност ще зависи от познаването на психологията и различните аспекти на промяна в поведението и ползите на обществото.

JEL Класификатор: G21; E44
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 20
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ОСОБЕНОСТИ И ПРОБЛЕМИ НА ФИНАНСИРАНЕТО НА ФИРМАТА СЪС СОБСТВЕНИ КАПИТАЛИ

    Финансирането със собствени капитали е в основата на вземането на правилни инвестиционни решения, ангажира банките, обезпечава нарастването на производството и паричните постъпления, укрепва позициите й на националните и международните пазари. В условията на икономическа криза, при наличието на кредитна рестрикция и ограничен достъп до капиталовия ...

  • СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА, РАБОТЕЩИ В БРАНША „ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ”

    В настоящата статия, на базата на официално публикувана за застрахователните дружества информация, е направен сравнителен анализ на тяхната дейност. Застъпена е тезата, че оценката на дейността на застрахователните дружества в РБългария не следва да се базира само върху генерирания премиен приход, а и върху финансовите показатели, разгледани в ...

  • СВОБОДНИТЕ ЗОНИ КАТО СРЕДСТВО ЗА ДЪРЖАВНО ИКОНОМИЧЕСКО РЕГУЛИРАНЕ

    Свободните зони се появяват на определен етап от развитието на националното стопанство като нова форма на взаимодействие във външната търговия и външноикономическите връзки на дадена страна. Една от най-често използваните разновидности на свободните зони са безмитните. Балансираното постигане на множеството цели, чрез създаване на свободни зони ни ...