РОЛЯТА НА БИЗНЕСА ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Формирането на новата икономика и създаването на благоприятни условия за нейното по-нататъшно развитие е сериозно предизвикателство за всяка страна. Успешната адаптация към съвременния модел на икономическо развитие неизменно е свързана с развитието на човешкия капитал.

Създаването на адекватен човешки капитал в България е труден и продължителен процес. Важна роля в този процес изпълняват фирмите, които не само използват натрупаните знания и умения на кадрите, но и активно трябва да участват в тяхното изграждане и по-нататъшно развитие.

Настоящата студия представя резултатите от изследователски проект „Ролята на бизнеса за повишаване качеството на човешкия капитал в България”, насочен към проучване на текущото състояние на човешкия капитал в българските фирми, възможностите за развитие на кадрите на фирмено равнище, разбирането и нагласите на работодателите в това отношение, трудностите и евентуалните решения на проблема.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 42
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ЕФЕКТИВНОСТ НА ПОРТФЕЙЛНИЯ МЕНИДЖМЪНТ ПРИ КОЛЕКТИВНИТЕ ИНВЕСТИЦИОННИ СХЕМИ В УСЛОВИЯТА НА ФИНАНСОВА КРИЗА

    Проектът изследва портфейлното изпълнение на българските колективни инвестиционни схеми в условията на финансова криза. Актуалността му се определя от сравнително слабата познаваемост и практическа реализация на проблемите с оценката на портфейлния мениджмънт в българската инвестиционна теория и практика. В рамките на проекта се извършва системен ...

  • РАБОТНАТА СИЛА В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА РЕФОРМАТА

    Изследването на управленските, финансовите и социално-икономическите проблеми на формирането и развитието на работната сила в здравеопазването е необходимо за диагностициране състоянието на системата и разработването на механизми, способстващи тяхното решаване. Сериозните нерешени проблеми, стоящи пред българското здравеопазване, могат да намерят ...

  • АНАЛИЗ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРЕДПОЧИТАНИЯ С ИЗРАЗЕНИ ИЗБОРНИ МЕТОДИ

    Анализът на изборното поведение на потребителите на пазара е фундаментална тема в маркетинговите изследвания. За съжаление обаче, въпреки богатата палитра от инструменти за изучаване на потребителските предпочитания, в научната литература все още липсва зряла методология за анализ на изборни данни с лонгитюден произход. В настоящото изследване се ...