ФИСКАЛНАТА КОНСОЛИДАЦИЯ В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ – НЕОБХОДИМОСТ И/ИЛИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО

Автори

Ключови думи
данъчна хармонизация, двойно данъчно облагане

Резюме
Настоящата разработка изследва процесите по хармонизация на данъчните системи и проблемите по избягване на двойното данъчно облагане в рамките на Европейския съюз, с разбирането, че данъчната хармонизация е основна предпоставка за ефективност на провежданата обща икономическа политика в рамките на Европейската общност. Последователно е направена обща характеристика на динамиката на интеграционните процеси в рамките на общността, особеностите на хармонизация по отношение на прякото и косвеното данъчно облагане и необходимостта от избягване на двойното данъчно облагане в рамките на съюза. Проследена е последователността на протичащите процеси в търсенето на практически препоръки за приемане на решения в областта на фискалната политика от страните–членки, насочени към изграждане на общо европейско пространство.

JEL Класификатор: H2, H20, H21,H25, F53
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 33
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ОЦЕНЯВАНЕ ФАКТОРНИТЕ ВЪЗДЕЙСТВИЯ ВЪРХУ РАЗМЕРА И ПАДЕЖНИЯ ПРОФИЛ НА БАНКОВИТЕ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИ В БЪЛГАРИЯ

    През последните две десетилетия съществено нарастват теоретичните и практико-приложните изследвания на влиянието, което оказват ключови детерминанти върху предлагането на банкови потребителски кредити. От оптималното структуриране на кредитните сделки зависи не само тяхната доходност, но и нивото на кредитен риск. Това твърдение, разбира се, не ...

  • ПРАКТИКОПРИЛОЖНИ ПРОБЛЕМИ НА СЧЕТОВОДСТВОТО

    Темата за проблемите на счетоводството е актуална и полезна за теорията и практиката. Целта на изследването е да се проучи счетоводството в теоретичен и практически аспект като информационна система днес и в бъдеще. За постигането й се предвижда изпълнение на следните задачи: да се изследва счетоводната практиката на българските предприятия и ...

  • БРАНДЪТ – КАТАЛИЗАТОР ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН И УСТОЙЧИВ РЕГИОНАЛЕН РАСТЕЖ

    Студията се фокусира върху релацията между успешния брандингов процес и постигането на устойчив и интелигентен регионален растеж. Основната цел на проекта е да анализира предпоставките за интелигентен и устойчив растеж в региона през призмата на брандинговия процес. Конкретните задачи на студията са: изследване на еволюцията на концепцията за ...