• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

ИЗСЛЕДВАНЕ ПРАКТИКАТА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТИТЕ ПЛЕВЕН И ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007–2013 Г.

Автори

Ключови думи
проект, програма, фонд, бенефициент

Резюме
Обект на изследването е регионалното развитие на областите Плевен и Велико Търново, а негов предмет – използването от страна на икономическите агенти от целевата територия на възможностите за привличане на допълнително външно финансиране посредством разработване и управление на проекти, което би им позволило реализиране на техните цели, планове, програми и стратегии. Целта на настоящата студия е да опише и оцени практиката на разработване и управление на проекти от икономическите агенти от областите Плевен и Велико Търново, както и да изведе основните проблеми, срещани от бенефициентите през първия планов период от членството на страната ни в ЕС. Основната изследователска теза е, че икономическите агенти от двете области имат информация и опит при разработване и управление на проекти, но не всички от тях са достатъчно активни. С оглед на формулираните обект, предмет, цел и теза изследването е структурирано в две основни части. В първата са представени някои от основните възможности за финансиране по линия на фондовете на ЕС и са разгледани постиженията на икономическите агенти. Във втората част се акцентира върху разкрити съществени проблеми по отношение организацията и публичността при работа с фондовете и са дадени предложения за подобряване на различни аспекти на управлението на проекти.

JEL Класификатор: O18, O22, R11, R58
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗКРИВАНЕ НА ЗЕЛЕНИ РАБОТНИ МЕСТА В ПУБЛИЧНИЯ И ЧАСТЕН СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

    Основна цел на студията е да разкрие потенциала за промяна и преориентация на производствения модел в България, към по-устойчива икономика, генерираща нови зелени работни места, и териториално развитие, което да интегрира екологичната, икономическата и социалната стабилност. Задачите са: да се извърши системен анализ на подходите и концепциите за ...

  • ОЦЕНКА НА МАРКЕТИНГОВАТА ЕФЕКТИВНОСТ – ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Въпросите, свързани с ефективността на маркетинговата дейност и връзката й с финансовите резултати на фирмата, се радват на устойчив и нарастващ интерес сред академичните среди и бизнеса през последните две десетилетия. С настоящата публикация правим опит за систематизиране на натрупаното знание по проблематиката. Дефинираме основни ...

  • ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ НА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ НА БАЗАТА НА ДАННИ ОТ ПРОДАЖБЕНИ ТРАНСАКЦИИ С ВЕРОЯТНОСТНИ МОДЕЛИ

    Интересът към моделиране структурата на потребителските предпочитания и тяхното поведение при избора на стоки с цел предсказване на бъдещите решения за покупка има дълга и богата традиция в маркетинга. Търсенето на възможности за практическо решаване на този проблем нараства с разширяващото се поддържане на клиентски бази данни от продажбени ...