ИЗСЛЕДВАНЕ ПРАКТИКАТА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТИТЕ ПЛЕВЕН И ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007–2013 Г.

Автори

Ключови думи
проект, програма, фонд, бенефициент

Резюме
Обект на изследването е регионалното развитие на областите Плевен и Велико Търново, а негов предмет – използването от страна на икономическите агенти от целевата територия на възможностите за привличане на допълнително външно финансиране посредством разработване и управление на проекти, което би им позволило реализиране на техните цели, планове, програми и стратегии. Целта на настоящата студия е да опише и оцени практиката на разработване и управление на проекти от икономическите агенти от областите Плевен и Велико Търново, както и да изведе основните проблеми, срещани от бенефициентите през първия планов период от членството на страната ни в ЕС. Основната изследователска теза е, че икономическите агенти от двете области имат информация и опит при разработване и управление на проекти, но не всички от тях са достатъчно активни. С оглед на формулираните обект, предмет, цел и теза изследването е структурирано в две основни части. В първата са представени някои от основните възможности за финансиране по линия на фондовете на ЕС и са разгледани постиженията на икономическите агенти. Във втората част се акцентира върху разкрити съществени проблеми по отношение организацията и публичността при работа с фондовете и са дадени предложения за подобряване на различни аспекти на управлението на проекти.

JEL Класификатор: O18, O22, R11, R58
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 30
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СИМУЛАЦИОННИ МОДЕЛИ В АГРАРНИЯ СЕКТОР ПРИ ОБУЧЕНИЕТО НА СТУДЕНТИ ПО ИКОНОМИКА

    Темата за използването на симулационни модели в аграрния сектор при обучението на студентите по икономика е актуална от гледна точка на потребността от отразяване на съвременните насоки в развитието на образованието и обучението. От тази позиция се разглеждат различни модели на провежданата икономическа политика в контекста на Общата ...

  • ОЦЕНКА НА МАРКЕТИНГОВАТА ЕФЕКТИВНОСТ – ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Въпросите, свързани с ефективността на маркетинговата дейност и връзката й с финансовите резултати на фирмата, се радват на устойчив и нарастващ интерес сред академичните среди и бизнеса през последните две десетилетия. С настоящата публикация правим опит за систематизиране на натрупаното знание по проблематиката. Дефинираме основни ...

  • БОРБАТА С БЕДНОСТТА – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ПРЕД ОБУЧЕНИЕТО ПО ИКОНОМИКА И УПРАВЛЕНИЕ

    Прилагането на комплексен и интегриран подход е условие за преодоляване на социалното изключване и за прекъсване на предаването на бедността между поколенията. Висшето образование по икономика и управление заема важно място в борбата с бедността посредством предоставяне на необходимите знания, умения и компетенции. Теза: „Усъвършенстването на ...