ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИНФОРМАЦИОННО-АНАЛИТИЧНИ СИСТЕМИ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

Автори

Ключови думи
анализ на данни, информационно-аналитични системи, OLAP, Data Mining, склад от данни

Резюме
Информационно-аналитичните системи и технологии са актуални и иновативни софтуерни решения, които могат да подпомогнат мениджърите на бизнес организациите при вземането на управленски решения.

Целта на разработката е да се обоснове тяхното значение за подобряване на конкурентоспособността и да се представи технологичната готовност на българските предприятия за внедряване на новите решения. Акцентът е поставен върху двете най-популярни аналитични технологии: OLAP и Data Mining.

Сред задачите, заложени в студията, са: изследване проблемите при работата на корпоративните информационни системи в българските фирми, установяване степента на използване на аналитичен софтуер от тяхна страна, извеждане профила на предприятията, които успешно са внедрили информационно-аналитични системи, както и установяване състоянието на информационната инфраструктура и възможностите за внедряване на аналитични технологии.

Отчита се, че българските предприятия имат необходимата информационна инфраструктура за внедряване на информационно-аналитични системи, но степента на тяхното приложение и ефективността от нейното използване не са високи.

JEL Класификатор: C60, C80, D80
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 26
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ГЪВКАВАТА ЗАЕТОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ

    Специфичните параметри и динамичните промени на средата, в която функционират индустриалните бизнес организации, извеждат на преден план необходимостта от широкото използване на гъвкавите форми на заетост. Това основно провокира все повече интереса както на изследователи от различни научни направления, така и на мениджъри и специалисти от ...

  • СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИ МРЕЖИ НА ПАЗАРА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Съвременните характеристики на пазара подтикват туристическите организации в България към изграждане на партньорства в маркетингови мрежи – процес, който се нуждае от научнообосновани процедури. Проучването защитава тезата, че съвременното състояние на маркетинговите мрежи на пазара на туристически продукти в България дава възможност за ...

  • ПРОУЧВАНЕ ВЛИЯНИЕТО НА ОСНОВНИТЕ БИЗНЕС ПРИОРИТЕТИ ПРЕД ИНДУСТРИАЛНИЯ МЕНИДЖМЪНТ В УСЛОВИЯТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯ

    Промишлеността е на преден план в новия модел за растеж на икономиката на ЕС, както това беше формулирано в стратегия „Европа 2020”. Ето защо в настоящата студия е направен опит да се проучат основните приоритети пред индустриалните предприятия. Целта на изследването е да се очертаят посоките на развитието на индустриалния мениджмънт в резултат ...