МЕЖДУКУЛТУРНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ – НЕОБХОДИМ АКТИВ НА СЪВРЕМЕННИЯ БИЗНЕС

Автори

Ключови думи
междукултурна комуникация, междукултурна компетентност, измерение на културата, типологизиране, ентноцентризъм

Резюме
Целта на разработката е да се изследва нивото на междукултурните компетенции, които притежават българските ръководители и служители при работата им с представители на чужди култури. Чрез анкетно проучване на фирмено равнище е изследвана ефективността на комуникационния процес между тях, посочени са областите на знание по отношение на чуждата култура, както и са откроени основните пречки и бариери пред българските стопански дейци в процеса на междукултурна комуникация. Задачите, които са поставени в изследването, са свързани с изграждане на теоретична рамка в областта на междукултурните комуникации, определяне значението на културата и нейните измерения за реализирането на успешен бизнес в мултикултурна среда и дефиниране на основните пречки и бариери пред българските мениджъри и служители в процеса на работата им с представители на чужди култури. Тезата на изследването е, че междукултурната компетентност допринася за постигане на синергетичен ефект в реализирането на бизнес взаимоотношенията между българските и чуждестранните фирми.

JEL Класификатор: F23
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 26
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРОУЧВАНЕ ВЛИЯНИЕТО НА ОСНОВНИТЕ БИЗНЕС ПРИОРИТЕТИ ПРЕД ИНДУСТРИАЛНИЯ МЕНИДЖМЪНТ В УСЛОВИЯТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯ

    Промишлеността е на преден план в новия модел за растеж на икономиката на ЕС, както това беше формулирано в стратегия „Европа 2020”. Ето защо в настоящата студия е направен опит да се проучат основните приоритети пред индустриалните предприятия. Целта на изследването е да се очертаят посоките на развитието на индустриалния мениджмънт в резултат ...

  • СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИ МРЕЖИ НА ПАЗАРА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Съвременните характеристики на пазара подтикват туристическите организации в България към изграждане на партньорства в маркетингови мрежи – процес, който се нуждае от научнообосновани процедури. Проучването защитава тезата, че съвременното състояние на маркетинговите мрежи на пазара на туристически продукти в България дава възможност за ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СЪДЪРЖАНИЕТО В СЪВРЕМЕННИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ

    Основната цел на студията е изследване текущото състояние на системите за управление на корпоративното съдържание (Enterprise Content Management - ECM) и тяхното популяризиране и внедряване в българските бизнес организации. За постигане на основната цел се решават следните задачи: изследва се специализираната литература по проблемите на ...