• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

ПРОУЧВАНЕ ВЛИЯНИЕТО НА ОСНОВНИТЕ БИЗНЕС ПРИОРИТЕТИ ПРЕД ИНДУСТРИАЛНИЯ МЕНИДЖМЪНТ В УСЛОВИЯТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯ

Автори

Ключови думи
индустриална фирма, инновация, индустриална политика, конкурентоспособност

Резюме
Промишлеността е на преден план в новия модел за растеж на икономиката на ЕС, както това беше формулирано в стратегия „Европа 2020”. Ето защо в настоящата студия е направен опит да се проучат основните приоритети пред индустриалните предприятия.

Целта на изследването е да се очертаят посоките на развитието на индустриалния мениджмънт в резултат на настъпилата промяна в икономическите реалности, като се отчита влиянието на динамиката в предизвикателствата пред мениджмънта на XXI век. Основните задачи, насочени към постигането на целта, се свързват с проучване и анализиране на основните бизнес приоритети в глобализиращата се икономика. Анализират се проблемите и възможностите на предприемаческите сливания и придобивания като съвременен начин за постигане на конкурентоспособност в глобализиращите се икономики, както и необходимостта и възможностите на мениджърския подход за организацията.

Обект на изследването са очакваните бизнес приоритети през второто десетилетие на XXI век. При предприемачеството се проучват различните изследователски тези относно компонентите за неговото бъдеще. Внимание се отделя и на иновационната дейност на индустриалните фирми. Като резултат от проучването се очертава необходимостта от ясни и точни правила и адекватно обучение за ефективен мениджмънт, потвърждава се тезата за необходимост от концептуален подход за приложение на ключовите функции на управление в международен аспект, както и задължителните условия за адекватен мениджърски контрол.

JEL Класификатор: L2
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • СОЦИАЛНАТА КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ В ЕВРОПЕЙСКАТА ПРАКТИКА И У НАС

    Целта на студията е да се разкрият основни аспекти на корпоративната социална отговорност в практиката на фирмите. В тази връзка основните изследователски задачи са свързани с разкриването на нейната същност, представяне и обобщаване на опита в тази област. Тезата, която защитават авторите, е, че корпоративна социална отговорност описва промените, ...

  • СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИ МРЕЖИ НА ПАЗАРА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Съвременните характеристики на пазара подтикват туристическите организации в България към изграждане на партньорства в маркетингови мрежи – процес, който се нуждае от научнообосновани процедури. Проучването защитава тезата, че съвременното състояние на маркетинговите мрежи на пазара на туристически продукти в България дава възможност за ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СЪДЪРЖАНИЕТО В СЪВРЕМЕННИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ

    Основната цел на студията е изследване текущото състояние на системите за управление на корпоративното съдържание (Enterprise Content Management - ECM) и тяхното популяризиране и внедряване в българските бизнес организации. За постигане на основната цел се решават следните задачи: изследва се специализираната литература по проблемите на ...