ПРОУЧВАНЕ ВЛИЯНИЕТО НА ОСНОВНИТЕ БИЗНЕС ПРИОРИТЕТИ ПРЕД ИНДУСТРИАЛНИЯ МЕНИДЖМЪНТ В УСЛОВИЯТА НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯ

Автори

Ключови думи
индустриална фирма, инновация, индустриална политика, конкурентоспособност

Резюме
Промишлеността е на преден план в новия модел за растеж на икономиката на ЕС, както това беше формулирано в стратегия „Европа 2020”. Ето защо в настоящата студия е направен опит да се проучат основните приоритети пред индустриалните предприятия.

Целта на изследването е да се очертаят посоките на развитието на индустриалния мениджмънт в резултат на настъпилата промяна в икономическите реалности, като се отчита влиянието на динамиката в предизвикателствата пред мениджмънта на XXI век. Основните задачи, насочени към постигането на целта, се свързват с проучване и анализиране на основните бизнес приоритети в глобализиращата се икономика. Анализират се проблемите и възможностите на предприемаческите сливания и придобивания като съвременен начин за постигане на конкурентоспособност в глобализиращите се икономики, както и необходимостта и възможностите на мениджърския подход за организацията.

Обект на изследването са очакваните бизнес приоритети през второто десетилетие на XXI век. При предприемачеството се проучват различните изследователски тези относно компонентите за неговото бъдеще. Внимание се отделя и на иновационната дейност на индустриалните фирми. Като резултат от проучването се очертава необходимостта от ясни и точни правила и адекватно обучение за ефективен мениджмънт, потвърждава се тезата за необходимост от концептуален подход за приложение на ключовите функции на управление в международен аспект, както и задължителните условия за адекватен мениджърски контрол.

JEL Класификатор: L2
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ВЪЗМОЖНОСТИ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СЪДЪРЖАНИЕТО В СЪВРЕМЕННИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ

    Основната цел на студията е изследване текущото състояние на системите за управление на корпоративното съдържание (Enterprise Content Management - ECM) и тяхното популяризиране и внедряване в българските бизнес организации. За постигане на основната цел се решават следните задачи: изследва се специализираната литература по проблемите на ...

  • СЪЩНОСТ, ОРГАНИЗАЦИЯ И МОДЕЛИРАНЕ НА СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА В НЕФИНАНСОВИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

    Счетоводната политика е специфичен и динамичен икономически модел, който е база за информационно осигуряване на управленската дейност в предприятието. Съвременните икономически условия налагат разкриването на резерви за оптимизиране на счетоводната политика в нефинансовите предприятия за постигане максимална ефективност на стопанската дейност. ...

  • МАРКЕТИНГОВ АНАЛИЗ НА ПАЗАРЕН СЕГМЕНТ „ПОДРАСТВАЩИ”, ПАЗАРУВАЩИ ONLINE

    В настоящата разработка ще бъде направен опит за теоретично обобщаване и практическо разясняване на базовите фактори, които влияят върху потребителското поведение на подрастващите като пазарен сегмент. Конкретните задачи, поставени за разглеждане, са: извеждане на потребителските характеристики на подрастващите; очертаване на факторите, които ...