ПРОБЛЕМИ НА СТРЕС-ТЕСТВАНЕТО В ДЕЙНОСТТА НА СЪВРЕМЕННИТЕ БАНКИ

Автори

Ключови думи
банки, риск мениджмънт, стрес-тестване

Резюме
В разработката се прави критичен анализ на съществуващата практика за провеждане на стрес-тестване в банковата сфера у нас и в чужбина. На тази ос-нова се акцентира върху редица нерешени или дискусионни въпроси, касаещи: значимостта на стрес-тестовете; обхвата и периодичността на тяхното провеждане; идентифицирането на специфичните рискове, които могат да окажат негативно влияние; моделирането на сценарии чрез установяване на ключови рискови параметри (фактори), предмет на шокови изменения; извършването на сравните¬лен анализ на методите за осъществяване на стрес-тестване и очертаване на техните предимства и недостатъци; спецификата при провеждането на т. нар. „обратни” стрес-тестове и др.

JEL Класификатор: G21
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 16
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРИЧИНИ ЗА ИЗМЕНЕНИЯТА В ОБЕМА И КАЧЕСТВОТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ КРЕДИТИ, ОТПУСКАНИ ОТ ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

    Високата кредитна активност на търговските банки в България по отно-шение на граждани и домакинства непосредствено преди навлизането на последиците от световната икономическа криза, както и стремежът на населението у нас за поддържане на качествен жизнен стандарт, са основни причини, които засилват тежестта на заемите с цел крайно потребление в ...

  • РЕАЛНИТЕ ОПЦИИ – НОВАТА ПАРАДИГМА ВЪВ ВЗЕМАНЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИ РЕШЕНИЯ

    Дълго време финансовата теория се опитва да наложи дисконтовите методи като революционен подход в оценяването на инвестиционните алтернативи, предлагащ по-коректна и изчерпателна представа за потенциала в създаването на стойност, заменяща използвания дълго време в капиталовото бюджетиране „период на изплащане”. Дисконтирането на паричните потоци ...

  • ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА

    В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело налагат основно преосмисляне на концепциите за стратегическо маркетинг планиране и прогнозиране по отношение на клиенти, ...