ПРОБЛЕМИ НА КАЧЕСТВОТО В АГРОБИЗНЕСА

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Качеството на продукцията и храните е основен приоритет и задача на агробизнеса в ЕС и у нас. Поради това е обект на изследване и разработване на строги правила за безопасност и контрол при производството, преработката, транспорта, съхранението и продажбата на продуктите от земеделски произход, т.е. “от фермата до вилицата”. Проектът изследва същността на качеството в агробизнеса, правилата на неговото управление чрез въвеждането на стандарти – международни, европейски, хармонизирани, доброволни и задължителни, които са в основата на подобряването на конкурентоспособността на фирмите от отрасъла: ISO 9000, ISO 14000, ONSAS 18000, ISO 22000, ISO 28000, НАССР, BRC Global Standard, IFS, EurepGap и др. На тяхна основа се разработват и интегрирани системи за управление на качеството.

Наред с това се изследва и политиката на ЕС в областта на конкуренцията, основана на качеството и насочена към подкрепа на усилията на земеделските производители в борбата за европейско качество, отразени от «БЯЛА КНИГА за безопасността на храните» и «ЗЕЛЕНА КНИГА относно качеството на селскостопанските продукти» както и на конкретните мерки на Общата селскостопанска политика на ЕС за подпомагане на производителите в тази насока.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 53
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • БИОГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ – СЪВРЕМЕННИ ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    Биогоривата играят важна роля в световната енергийна политика. Възниква въпросът оправдано ли е производството на биогориво и дали то е продукт, предоставящ на човечеството екологично чист и опазващ природата източник на енергия? Изчерпването на изкопаемите горива, изменението на климата изискват адекватни решения по опазването на околната среда ...

  • РОЛЯТА НА БИЗНЕСА ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ В БЪЛГАРИЯ

    Формирането на новата икономика и създаването на благоприятни условия за нейното по-нататъшно развитие е сериозно предизвикателство за всяка страна. Успешната адаптация към съвременния модел на икономическо развитие неизменно е свързана с развитието на човешкия капитал. Създаването на адекватен човешки капитал в България е труден и продължителен ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ФОРМИРАНЕ НА АГРОТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ В БЪЛГАРИЯ

    Туристическият продукт е условно наименование на комплекс от туристически услуги, предлагани под обща цена. Продуктът „селски туризъм” включва създаването на пакети от услуги, системи за резервации и мониторинг, насочени към определени целеви групи. Формирането и развитието на агротуристически пазар в България изисква обединяването на обектите, ...