ИЗСЛЕДВАНЕ НА КОНТРАГЕНТНИЯ РИСК В ИНДУСТРИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ (ПО ПРИМЕРА НА ПИВОВАРНИЯ БРАНШ)

Автори

Ключови думи
контрагенти, контрагентен риск, пивоварни предприятия, контрагентен рисков профил, рискови обстоятелства и ситуации

Резюме
Целта на настоящата студия е изследване проявлението на контрагентния риск в дейността на българските пивоварни предприятия и извеждане на конкретни бизнес решения и практики за неговото ефективно управление. В тази връзка са формулирани и изпълнени следните задачи: проучване и обобщаване на теоретичните постановки за контрагентния риск в индустриалните предприятия; анализиране и оценяване на текущото състояние и установяване на тенденциите в развитието на пивоварния бранш в Европейския съюз и, вчастност, в България; изследване на рисковите обстоятелства и ситуации от действията и реакциите на фирмените контрагенти; обобщаване и представяне на резултатите от проведеното емпирично проучване; извеждане на добрите практики и инициативи за управление на контрагентния риск в изследваните бизнес структури. Основната научноизследователска теза е, че установяването, поддържането и развитието на партньорски взаимоотношения и взаимодействия с определени контрагенти (доставчици, клиенти, дистрибутори и други физически и/или юридически лица) и последващата промяна в техните действия и реакции водят до непредвидени и неочаквани рискови ситуации в пивоварните предприятия. В резултат на проучването са установени текущото състояние, спецификата и динамиката в развитието на пивоварния бранш в рамките на Европейския съюз и България, идентифицирани са носителите на контрагентен риск в пивоварните предприятия в страната, изведени са най-честите проблемни ситуации и слабости при работата с тях и са очертани насоките и приоритетите относно намаляването, ограничаването, избягването и отстраняването (елиминирането) на контрагентния риск в изследваните респонденти.

JEL Класификатор: L14, L21, L22, L24
Кодове на научна квалификация:
Страници: 33
Цена: 1 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

    Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на ...

  • РАЗВИТИЕ НА ЛИДЕРСТВОТО ЗА ПОСТИГАНЕ ЦЕЛИТЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени под ръководството на отговорни млади лидери. Целта е да се изследват възможностите за изграждане на лидерски умения за ...

  • ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

    Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля на промоциите в комуникационния микс както в национален, така и в световен план, съпроводена от липсата на еднозначни ...