ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА

Автори

Ключови думи
потребителски промоции, монетарни и немонетарни промоции, промоционална честота, измерения на ценността на бранда, линейно структурно моделиране

Резюме
Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля на промоциите в комуникационния микс както в национален, така и в световен план, съпроводена от липсата на еднозначни доказателства за тяхното въздействие върху ценността на бранда като основен нематериален актив, са основен мотив за провеждането на настоящото изследване. В настоящия труд се цели да се потвърди изследователската теза, че промоциите могат да генерират както положителни, така и отрицателни ефекти спрямо ценността на бранда в зависимост от техния тип и честота. Посредством линейно структурно моделиране и анализ на пределните комбинации са идентифицирани и оценени отрицателни ефекти от монетарните промоции върху възприеманото качество и лоялността към бранда и положителни ефекти от немонетарните промоции и честотата на промоциите като цяло. Сегментационният анализ предлага оценка на ефектите от промоции според степента на лоялност на потребителите. Получените резултати дават основание да се твърди, че монетарните промоции са по-подходящи при нелоялните потребители, а немонетарните – при лоялните потребители.

JEL Класификатор: M31
Кодове на научна квалификация:
Страници: 28
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

    Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на ...

  • СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРСКОТО ПРИДУНАВИЕ – ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

    По проблемите на социално-икономическото развитие на българското Придунавие липсват изчерпателни теоретични и практически анализи. Научните публикации и емпиричните изследвания за демографското и социалното развитие, за пазара на труда и бедността в областите от Придунавието са твърде малко. Основната цел на настоящата студия е да се изследват и ...

  • РАЗВИТИЕ НА ЛИДЕРСТВОТО ЗА ПОСТИГАНЕ ЦЕЛИТЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ

    Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени под ръководството на отговорни млади лидери. Целта е да се изследват възможностите за изграждане на лидерски умения за ...