ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ В ЗАСТРАХОВАНЕТО – ФАКТОР ЗА ПОВИШАВАНЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА

Автори

Ключови думи
застраховане, електронна търговия, застрахователен пазар, застрахователни дружества, конкурентоспособност

Резюме
В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2013 год. емпирично проучване на електронната търговия в застраховането. Застъпена е тезата, че успешното прилагане на електронните продажби от застрахователните дружества ускорява и усъвършенства обслужването на потребителите на застрахователни продукти, води до намаляване разноските и съответно цената на застраховките и в резултат до повишаване конкурентоспособността им на пазара. Доказването на поставената теза е постигнато посредством решаването на следните по-важни задачи:

- систематизирани и анализирани са данни, показващи степента на използване на електронната търговия от застрахователните дружества в България;

- проследена е динамиката на развитие на електронната търговия и структурата на застрахователните продукти, които се продават онлайн;

- откроени са очаквани ползи от реализиране на продажбите вследствие прилагането на електронната търговия от застрахователите;

Установи се, че дружествата от бранша Общо застраховане използват електронната търговия като перспективен и удобен начин за осъществяване на покупко-продажби на застраховки и като важен инструмент за повишаване на своята конкурентоспособност.

JEL Класификатор: G22; L81; М2
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ В СИСТЕМИТЕ ЗА ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Осигуряването на информационната безопасност е едно от големите предизвикателства към съвременните информационни и комуникационни технологии. За решаването на проблемите в това направление е необходимо организиране на цялостен и задълбочен анализ на всички реални и потенциални заплахи и на тази основа избор и разработване на цялостно ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПРАКТИКАТА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТИТЕ ПЛЕВЕН И ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007–2013 Г.

    Обект на изследването е регионалното развитие на областите Плевен и Велико Търново, а негов предмет – използването от страна на икономическите агенти от целевата територия на възможностите за привличане на допълнително външно финансиране посредством разработване и управление на проекти, което би им позволило реализиране на техните цели, планове, ...

  • ОЦЕНКА НА МАРКЕТИНГОВАТА ЕФЕКТИВНОСТ – ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Въпросите, свързани с ефективността на маркетинговата дейност и връзката й с финансовите резултати на фирмата, се радват на устойчив и нарастващ интерес сред академичните среди и бизнеса през последните две десетилетия. С настоящата публикация правим опит за систематизиране на натрупаното знание по проблематиката. Дефинираме основни ...