ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ В ЗАСТРАХОВАНЕТО – ФАКТОР ЗА ПОВИШАВАНЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА
Автори
Ключови думи
застраховане, електронна търговия, застрахователен пазар, застрахователни дружества, конкурентоспособност
Резюме
В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2013 год. емпирично проучване на електронната търговия в застраховането. Застъпена е тезата, че успешното прилагане на електронните продажби от застрахователните дружества ускорява и усъвършенства обслужването на потребителите на застрахователни продукти, води до намаляване разноските и съответно цената на застраховките и в резултат до повишаване конкурентоспособността им на пазара. Доказването на поставената теза е постигнато посредством решаването на следните по-важни задачи:
- систематизирани и анализирани са данни, показващи степента на използване на електронната търговия от застрахователните дружества в България;
- проследена е динамиката на развитие на електронната търговия и структурата на застрахователните продукти, които се продават онлайн;
- откроени са очаквани ползи от реализиране на продажбите вследствие прилагането на електронната търговия от застрахователите;
Установи се, че дружествата от бранша Общо застраховане използват електронната търговия като перспективен и удобен начин за осъществяване на покупко-продажби на застраховки и като важен инструмент за повишаване на своята конкурентоспособност.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки