• Icon to change language to english
  • Icon to change language to english

ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ В ЗАСТРАХОВАНЕТО – ФАКТОР ЗА ПОВИШАВАНЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ДРУЖЕСТВА

Автори

Ключови думи
застраховане, електронна търговия, застрахователен пазар, застрахователни дружества, конкурентоспособност

Резюме
В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2013 год. емпирично проучване на електронната търговия в застраховането. Застъпена е тезата, че успешното прилагане на електронните продажби от застрахователните дружества ускорява и усъвършенства обслужването на потребителите на застрахователни продукти, води до намаляване разноските и съответно цената на застраховките и в резултат до повишаване конкурентоспособността им на пазара. Доказването на поставената теза е постигнато посредством решаването на следните по-важни задачи:

- систематизирани и анализирани са данни, показващи степента на използване на електронната търговия от застрахователните дружества в България;

- проследена е динамиката на развитие на електронната търговия и структурата на застрахователните продукти, които се продават онлайн;

- откроени са очаквани ползи от реализиране на продажбите вследствие прилагането на електронната търговия от застрахователите;

Установи се, че дружествата от бранша Общо застраховане използват електронната търговия като перспективен и удобен начин за осъществяване на покупко-продажби на застраховки и като важен инструмент за повишаване на своята конкурентоспособност.

JEL Класификатор: G22; L81; М2
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 25
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПАЗАРНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ИНДУСТРИАЛНИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ И НЕГОВИТЕ РИСКОВИ АСПЕКТИ

    Целта на студията е да се изследва пазарното поведение на индустриалните бизнес организации и неговите рискови аспекти и да се формулират идеи за успешно противодействие срещу рисковете и неблагоприятните последици от настъпването им. В тази връзка основните задачи са следните: да се проучат и обобщят теоретичните постановки за пазарното поведение ...

  • УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА РЕЙТИНГОВАТА СИСТЕМА ПЕРЛА ЗА ДИСТАНЦИОНЕН МОНИТОРИНГ НА ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ В БЪЛГАРИЯ

    Световната банкова криза от 2007 година постави редица въпроси и предизвикателства пред банковия сектор. Един от аспектите на предизвиканите дебати бе свързан с въпроса за рейтинговите оценки и способите за обективното измерване на състоянието на банките и сектора като цяло. Този проблем рефлектира и в отстояваната теза, че наличието на независима ...

  • ПРАВНИ, ОТЧЕТНИ И КОНТРОЛНИ АСПЕКТИ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    Обществените поръчки са основният път за разпределяне на публичните финанси. Благодарение на тях бюджетните организации реализират инвестиционните си разходи. Значението на обществените поръчки за бъдещето на институциите, които функционират на база бюджетни кредити, предопределя интереса към тяхното изучаване. То изисква комплексно изследване в ...