ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ МЕЖДУНАРОДНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ХИМИЧЕСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
химическа промишленост, ЕС, околна среда, регулации, международна конкурентоспособност

Резюме
Актуалността на изследването произтича от наличието на ограничен брой задълбочени изследвания, поставящи акцент върху ефектите от изследваните регулации върху международната конкурентоспособност на фирмите. Основната цел на настоящата студия е да изследва и анализира въздействието на европейската политика в областта на опазване на околната среда върху международната конкурентоспособност на химическите предприятия в България. За постигане на така посочената цел са изведени и следните задачи:

1. Теоретично проучване на политиката на Европейския съюз в областта на опазване на околната среда;

2. Теоретично проучване на изследванията, обхващащи въздействието на регулациите в областта на опазване на околната среда върху международната конкурентоспособност на фирмите;

3. Разработване на онлайн анкета и популяризиране на резултатите от проведеното анкетно проучване;

4. Провеждане на анкетно проучване сред фирмите от химическата промишленост в България. Изследователската теза може да се дефинира по следния начин: спазването на изследваните три вида регулации, в областта на опазване на околната среда на Европейския съюз, оказва отрицателно въздействие върху икономическото развитие на химическите предприятия по отношение на техните приходи, разходи и международна конкурентоспособност. Основният извод от настоящото изследване потвърждава заложената в началото теза, че изследваните регулации на Европейския съюз оказват отрицателно въздействие върху фирмите по отношение на техните разходи и международна конкурентоспособност.

JEL Класификатор: L52, L65, Q59
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ТЕРИТОРИАЛНО РАЙОНИРАНЕ НА Р БЪЛГАРИЯ – ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ

    Новото териториално деление е една от най-горещите теми в регионалната политика на страната. Не случайно го наричат „кутията на Пандора“, тъй като пред регионалните и местни власти възникват въпроси, свързани с инструментите на Кохезионната политика и тяхното регионално въздействие, което е трудно да бъде обективно оценено. Целта на изследването е ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ДАННИТЕ ОТ ОНЛАЙН АНКЕТИ

    С появата и развитието на интернет и свързани с него приложения се промениха много области на обществения живот. Промениха се и начините за набиране на маркетингова информация. Все по-рядко анкетите се отпечатват на хартия и все по-често се провеждат в уебсреда. Причините са прости – онлайн анкетите се провеждат по-бързо и по-евтино, лесно се ...

  • ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ

    Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се опитват да се адаптират към дигиталния свят и да създадат множество канали, чрез които да удовлетворят изискването на ...