ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗКРИВАНЕ НА ЗЕЛЕНИ РАБОТНИ МЕСТА В ПУБЛИЧНИЯ И ЧАСТЕН СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
зелени работни места, зелена икономика, устойчив растеж, регионално развитие

Резюме
Основна цел на студията е да разкрие потенциала за промяна и преориентация на производствения модел в България, към по-устойчива икономика, генерираща нови зелени работни места, и териториално развитие, което да интегрира екологичната, икономическата и социалната стабилност. Задачите са: да се извърши системен анализ на подходите и концепциите за развитие на зелена икономика и зелени работни места в ЕС и САЩ; да се дефинира понятието „зелени работни мес¬та”, да се проучат предпоставките и бариерите пред разкриването на зелени работни места в България и да се изследва потенциалът за тяхното създаване в частния и публичния сектор в страната. Основна теза в студията е, че концепцията за зелена икономика е приложима в частния и публичния сектор в България. Реализирането й ще катализира процеса на повишаване конкурентоспособността на областите, в които се генерират зелени работни места, ще намали междурегионалните различия и ще ускори интегрирането на българската икономика в европейските структури. В студията е поставен акцент върху резултатите от изследването, а именно: изведени са добри практики за осъществяване на зелени инициативи за устойчиво локално развитие и разкриване на зелени работни места, направен е опит да се квантифицира нагласата за разкриване на зелени работни места в публичния и частния сектор в България, формулирани са препоръки за подобряване на мрежовото взаимодействие на заинтересованите страни по проблемите на зелената икономика.

JEL Класификатор: O15; О58
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 32
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ ПРАКТИКАТА ПО УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЛАСТИТЕ ПЛЕВЕН И ВЕЛИКО ТЪРНОВО ПРЕЗ ПЕРИОДА 2007–2013 Г.

    Обект на изследването е регионалното развитие на областите Плевен и Велико Търново, а негов предмет – използването от страна на икономическите агенти от целевата територия на възможностите за привличане на допълнително външно финансиране посредством разработване и управление на проекти, което би им позволило реализиране на техните цели, планове, ...

  • ОЦЕНКА НА МАРКЕТИНГОВАТА ЕФЕКТИВНОСТ – ПРОБЛЕМИ И ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Въпросите, свързани с ефективността на маркетинговата дейност и връзката й с финансовите резултати на фирмата, се радват на устойчив и нарастващ интерес сред академичните среди и бизнеса през последните две десетилетия. С настоящата публикация правим опит за систематизиране на натрупаното знание по проблематиката. Дефинираме основни ...

  • ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ НА БЪРЗООБОРОТНИ ПОТРЕБИТЕЛСКИ СТОКИ НА БАЗАТА НА ДАННИ ОТ ПРОДАЖБЕНИ ТРАНСАКЦИИ С ВЕРОЯТНОСТНИ МОДЕЛИ

    Интересът към моделиране структурата на потребителските предпочитания и тяхното поведение при избора на стоки с цел предсказване на бъдещите решения за покупка има дълга и богата традиция в маркетинга. Търсенето на възможности за практическо решаване на този проблем нараства с разширяващото се поддържане на клиентски бази данни от продажбени ...