БОРБАТА С БЕДНОСТТА – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ПРЕД ОБУЧЕНИЕТО ПО ИКОНОМИКА И УПРАВЛЕНИЕ
Автори
Ключови думи
бедност, социално изключване, подоходно неравенство, обучение по икономика и управление
Резюме
Прилагането на комплексен и интегриран подход е условие за преодоляване на социалното изключване и за прекъсване на предаването на бедността между поколенията. Висшето образование по икономика и управление заема важно място в борбата с бедността посредством предоставяне на необходимите знания, умения и компетенции.
Теза: „Усъвършенстването на традиционните и въвеждането на нови активни методи и форми на обучение по икономика и управление предоставя знания и умения за студентите, които са предпоставки за излизане от сферата на бедността.”
Цел: Изследване на съществуващите форми на обучение и разкриване на възможности за усъвършенстване чрез въвеждане на нови елементи в обучението по икономика и управление за създаване на знания и умения и компетенции за борба с бедността.
Задачи: Изследване особеностите на бедността в България; Анализ на учебното съдържание на преподаваните дисциплини по икономика и управление и разкриване на нови възможности за включване на теми, свързани с борбата с бедността; Разработване на методични материали, включващи активни форми на преподаване и усвояване на знания и умения.
Формираните на национално ниво политики, които могат да допринесат за намаляване на бедността, следва да бъдат основа за разработване на елементи от учебното съдържание на дисциплините. Вграждането на тези политики в учебното съдържание би довело до привличане интереса не само на студентите, но и на всички заинтересувани страни към образователния продукт на СА „Д. А. Ценов” – Свищов.
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 29
Цена: 3 Точки