АДМИНИСТРАТИВЕН КАПАЦИТЕТ ЗА РЕГИОНАЛНО ПЛАНИРАНЕ В КОНТЕКСТА НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ТЕРИТОРИАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ

Автори

Ключови думи
регионално планиране, интегрирани териториални инвести¬ции, административен капацитет

Резюме
През последните години регионалната политика на ниво Европейски съюз използва подхода на интегрирани териториални инвестиции като инструмент за интервенция върху устойчивото развитие на териториите. В тази връзка изследването на административния капацитет на регионалното планиране е изключително актуално и полезно. Целта на настоящата студия е да очертае нужните компетенции на специалистите по планиране при прилагане на интегрираните териториални инвестиции като инструмент за провеждане на политика за регионално развитие. За постигането й са изпълнени редица изследователски задачи. Разгледани са съвременните подходи за регионално развитие, политиката за устойчиво развитие на регионално ниво и специфичните особености на интегрираните териториални ин-вестиции. Поставени са изследователски акценти по отношение на организационно-административните аспекти за прилагане на интегрираните терито¬риални инвестиции както в ЕС, така и в България. На база емпирично проучване е дадена експертна оценка на капацитета за планиране на публични политики чрез прилагане на новия инструмент за въздействие. Разгледано е планирането на регионалното развитие, базирано на компетенции, като е предложен концепцептуален компетентностен профил на специалиста по планиране. Посредством методи като индукция, дедукция, синтез, сравни¬телен анализ и контент анализ са изведени основни моменти на планирането на регионалното развитие, основано на компетенции в т.ч. и информационно-комуникационните такива. В резултат са маркирани установени слабости и предизвикателства и са очертани перспективите пред плановата наука и практика като цяло.

JEL Класификатор: О2, О21, R58
Кодове на научна квалификация:
Страници: 35
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • РАЗКРИВАНЕ НА ЗАКОНОМЕРНОСТИ ПРИ ПАЗАРУВАНЕ В СРЕДА НА ГОЛЕМИ ДАННИ

    В тази студия представяме възможностите за приложение на избрани алгоритми за бързо откриване на закономерни, често срещани и повтарящи се модели на поведение при пазаруване на продукти или услуги, купувани едновременно и/или в някакво последователност във времето. Подобни анализи често пъти се определят с понятието „анализ на пазарната кошница“. ...

  • АНАЛИТИЧНИ МОДЕЛИ ПРИ ОЦЕНКА НА ФИНАНСОВАТА УСТОЙЧИВОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА

    Прогнозирането на финансовата устойчивост на предприятията е приоритетен проблем в контекста на съвременните икономически и социални условия. Възможност да се прогнозира финансовата устойчивост предоставят аналитичните модели, които са конструирани чрез дискриминантен анализ. Апробирането им у нас би допринесло както за обогатяване на теорията на ...

  • ПРОФИЛИРАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Възможността за сегментиране на пазара е от ключово значение за успешно прилагане на клиентоцентричния подход при туристическия маркетинг. Въпреки че подобни опити съществуват, преобладаващата част от тях групират потребителите на база националност на туриста или практикуван вид туризъм. Недостатъчно проучени остават нагласите, очакванията и ...