ОБУЧЕНИЕТО ПО ЗАСТРАХОВАНЕ И СОЦИАЛНО ДЕЛО В СА „Д. А. ЦЕНОВ“ – СВИЩОВ – СЪСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Автори

Ключови думи
застраховане и социално дело, обучение, ОКС „бакалавър“, ОКС „магистър“, ОНС „доктор

Резюме
Обект на изследване е организационно-икономическата проблематика на застраховането и социалното дело, а предмет – институцио-налната рамка на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“ – Свищов и сродни висши училища в страната. Направен е опит за аргументиране на тезата, че модерното иновативно обучение по застраховане и социално дело може да бъде проекция единствено на солиден научноизследователски капацитет с теоретико-методологически и практи¬копри¬ложни измерения, адаптиращ, но и приобщаващ богатите традиции към динамиката на съвремието. Основна цел на изследването е да се очертае пазарният профил на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“, във връзка с което са поставени и конкретните задачи:

- представяне на традициите и очертаване на научноизсле-дователския фундамент на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“;

- извършване на сравнителен анализ на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“ и в сродни висши училища в страната;

- очертаване на пазарните предимства, слабости, предизвикателства и насоки за развитие на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“.

Актуалността на изследването кореспондира с ролята на СА „Д. А. Ценов“ – Свищов като участник в налагания клъстерен подход при органи¬зация на икономическото образование. Извършеното проучване на учебния процес във водещите висши икономически училища в страната позволява да бъдат очертани и насоките за развитие на обучението по застраховане и социално дело в СА „Д. А. Ценов“ – Свищов.

JEL Класификатор: G22; H55; I13; I23; I38
Кодове на научна квалификация:
Страници: 32
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • РАЗКРИВАНЕ НА ЗАКОНОМЕРНОСТИ ПРИ ПАЗАРУВАНЕ В СРЕДА НА ГОЛЕМИ ДАННИ

    В тази студия представяме възможностите за приложение на избрани алгоритми за бързо откриване на закономерни, често срещани и повтарящи се модели на поведение при пазаруване на продукти или услуги, купувани едновременно и/или в някакво последователност във времето. Подобни анализи често пъти се определят с понятието „анализ на пазарната кошница“. ...

  • ПРОФИЛИРАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ

    Възможността за сегментиране на пазара е от ключово значение за успешно прилагане на клиентоцентричния подход при туристическия маркетинг. Въпреки че подобни опити съществуват, преобладаващата част от тях групират потребителите на база националност на туриста или практикуван вид туризъм. Недостатъчно проучени остават нагласите, очакванията и ...

  • СЪСТОЯНИЕ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРСКИЯ ТУРИЗЪМ В УСЛОВИЯТА НА COVID-19

    Появилият се като вирус COVID-19, прерасна в социално и икономическо бедствие след взетите ограничителни мерки във всички държави. Туризмът е един от най-засегнатите от пандемията сектори, тъй като мер¬ките, въведени за ограничаване на вируса, доведоха почти до пълно спиране на туристическите дейности по целия свят. В този смисъл целта на ...